Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omdannelse af personlig ejer virksomhed til ApS - What to do med vores nuværende kontrakter?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige omdannet min personlig ejede virksomhed til Aps. Men hvad gør jeg med de kunder, som jeg har kontrakt med i forvejen.

Min revisor foreslog, at jeg skulle lave et bilag til overdragelse?

og i såfald hvad skal der stå i sådan et?

På forhånd tak for hjælen!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal, ikke bare overfor kunder, men også alle leverandører - bank, betalingsløsninger og alle - lave et brev hvor du skal bede dem bekræfte at,

De er bekendt med, at CVR xxxxx som personlig virksomhed, nu er omdannet til CVR yyyy og at alle fremtidige aftaler og forpligtelser dermed overgår til det nye wwww ApS

Ellers kan kunder og kreditorer stadigt sige de handler med dit personlige - og dermed kan du ikke kræve at være beskyttet af dit ny ApS hæftelsesmæssigt

Kan du ikke formulere, så er jeg sikker på din revisor kan lave det på 2 minutter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
De er bekendt

Det er ikke nok med at de er "bekendt". Der kræver en accept at aftalen overdrages. Vil de ikke det - så må den opsiges.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
De er bekendt

Det er ikke nok med at de er "bekendt". Der kræver en accept at aftalen overdrages. Vil de ikke det - så må den opsiges.

er det ikke strid om ord - Jeg skriver de skal BEKRÆFTE at de er bekendt med - Jeg vil nok mene, at det burde række når de skriver under på det? Bekræfter de det - så tror jeg ikke de ved fremtidige handler kan hævde de ikke vidste det var et selskab-  Hvad skulle årsagen så være til deres skriftlige bekræftelse på, at de var klar over at al fremtidig handel var med xxx ApS og ikke med det personlige

Cookie - John Hannover:
Du skal, ikke bare overfor kunder, men også alle leverandører - bank, betalingsløsninger og alle - lave et brev hvor du skal bede dem bekræfte ,

hvad ville du bruge for ord? - måske "De bekræfter hermed at al fremtidig handel iht alle indgåede aftaler overgår fra xxx til yyy - men i alle fald, jeg anbefalede lige at få den revisor der omdannede og gjorde opmærksom på problemet, til at skrive teksten.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
hvad ville du bruge for ord?

Jeg vil nok bruge ordet accept..... Det er ikke om de er fremtidigt bekendt men om at den eksisterende aftale overdrages til nyt firma.

Og så så skrive hvorfor  der er sket omdannelse.... Noget ala hurra  hvor det går godt, vi vokser og har derfor valgt at omdanne til et aps.

 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Sarahmunk:

Jeg har lige omdannet min personlig ejede virksomhed til Aps. Men hvad gør jeg med de kunder, som jeg har kontrakt med i forvejen.

Min revisor foreslog, at jeg skulle lave et bilag til overdragelse?

og i såfald hvad skal der stå i sådan et?

På forhånd tak for hjælen!

Jeg vil mene at det må afhænge lidt af hvad disse aftaler går ud på. Er du i gang med at udføre et større arbejde for en kunde og overdrager ansvaret til dit nye kapitalselskab, så må det udtrykkeligt anføres, og spørgsmålet er om du overhovedet kan frigøre dig fra det personlige ansvar, såfremt du oprindeligt har oprettet en aftale i dit eget navn. Men altså det beror lidt på dine aftalers beskaffenhed. Et eksempel: Du er entreprenør og i gang med opførelsen af et parcelhus for en kunde. Har du lavet alvorlige fejl ifm opførelsen kan det hurtigt blive et spørgsmål om personlig hæftelse, da fejlen måske kan henføres til den periode hvor du arbejdede under det gamle cvr nr.
Personligt ville jeg som kunde nok betinge at du hæftede privat for evt fejl i opførelsen da jeg jo oprindeligt havde en aftale med dig privat. Er der tale om andre former for aftaler kan scenariet variere ganske meget.

Mht kreditorer, så vil det nok være lettest at gøre dem opmærksom på at du nu driver din virksomhed som et kapitalselskab, og anmode dem om at oprette en ny kreditkøbskonto i det nye selskabs navn. Herved bør der ikke være nogen tvivl om hvem de handler med.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
hvad ville du bruge for ord?

Jeg vil nok bruge ordet accept..... Det er ikke om de er fremtidigt bekendt men om at den eksisterende aftale overdrages til nyt firma.

Og så så skrive hvorfor  der er sket omdannelse.... Noget ala hurra  hvor det går godt, vi vokser og har derfor valgt at omdanne til et aps.

 

fino

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)