Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påsætning af labels på fødevarer, samt regler i Europa

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg importerer fødevarer fra USA til videresalg i Europa. I den forbindelse skal der påsættes labels med fødevaredeklaration på det pågældendes land sprog. Er der nogle som har erfaring med det ?. Følgende spørgsmål trænger sig på:

1) Er der lande i Europa, hvor der ikke kræves at der skal påsættes label på det pågældendes lands sprog, for at man kan sælge dertil ?

2) Er der forskel på om der sælges BtB eller til private (via webshop) ?

3) Findes der steder i Danmark som kan håndtere påsætning af labels ifm. afsendelse af ordrer ( lagehoteller mv. ) ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Har du overhoved tilladelse til import af fødevare fra 3. lande?  

Husk også på at der kan være forskel  mellem USA og EU i hvilke stoffer der skal deklareres.  derfor er det vigtigt at du får en fyldestgørende ingrediens liste fra producenten.   

Tilmeldt 8. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, alle tilladelser er på plads mht. import, og er ligeledes godkendt af fødevarestyrelsen i DK.

Produkterne kommer jo med Amerikansk deklaration der beskriver ingredienser, indhold, næringsindhold mm., men for at kunne afsætte produktet i Europa, kræves der at der bliver påsat en label med disse informationer på det lokale sprog. Mit spørgsmål er om der er nogle lande i Europa, hvor den amerikanske label er fyldelsgørende ?

Derudover om der er nogle der kan håndtere både lager, forsendelse SAMT påsætning af labels ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Demba:
Produkterne kommer jo med Amerikansk deklaration der beskriver ingredienser, indhold, næringsindhold mm

Amerikaner deklarere jo stadig kun de ingredienser den amerikanske lovgivning kræver der skal deklareres. Så følger du bare deklarationen på produkter, kan du ikke være sikker på at produktet er rigtigt deklareret iht. EU's lovgivning.

Mht. lager og mærkning, prøv at tage fat i Primecargos lagerhotel.   https://primecargo.com/da/services/lager

Husk at lageret skal være godkendt til fødevare.

Tilmeldt 8. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for god feedback, jeg kan se at Primecargo har lige præcis det setup som jeg efterspurgte.

Fra Bagsværd
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 43
Fra  qa-tech ApS Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Demba,

Der er krav om lokalt sprog i næsten alle EU lande. Gætter på at UK kan klare sig med en USA-deklaration; men den skal naturligvis indeholde de komponenter som er foreskrevet i EU. Derudover er du nok nødt til at bide i det sure æble. Der er mig bekendt ikke forskel på om der sælges B2B eler B2C.

Vi samler ledelsessystemer og gør dem simplere-We merge management systems - and lean them

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)