Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der grænser for manglende personlig hæftelse i IVS og lign.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Lindajensen:

Tak for alle svar.

Altså skåret ud i pap... hvis man skal vælge en til at lave app, web eller ens regnskaber, bør man være kritisk hvis det er et IVS eller ApS, da man ikke kan gøre selskabet eller dennes direktør ansvarlig for fejl og mangler?

Hilsen

Linda

ja - Du skal ikke regne med at du kan gøre en direktør eller ejer ansvarlig for fejl og mangler ved udførelse af en app - det vil være næsten utænkeligt, at det vil falde ind under "hæftelsesgennembrud
OM du kan gøre en personlig virksomhedsejer ansvarlig vil selvklart først kræve at du kan bevise fejlen og tabet - og at personen har penge, men JA- et lille selskab, kan du ikke forfølge ud over selskabskapitalen (ned til 1 krone) for fejl i en App - det er hvad du skal vente, og derfor skal du hente referencer mm uanset hvad

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan altid sagsøge et selskab for et hvilket som helst beløb man har lyst til. Helt uden at skele til selskabets egenkapital, selskabskapital mv.

Hvorvidt det er klogt er en anden snak. 

Vedr. Linda Jensens overvejelser om at direktør/ejer kan gøres personligt ansvarlige for de konkrete eksempler (fejl/mangler i app, regnskaber etc.):
Dette forekommer mig umiddelbart HELT usandsynligt. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lindajensen

Altså skåret ud i pap... hvis man skal vælge en til at lave app, web eller ens regnskaber, bør man være kritisk hvis det er et IVS eller ApS, da man ikke kan gøre selskabet eller dennes direktør ansvarlig for fejl og mangler?

___________________________________________________________________________________

Hvis du skal have lavet web, regnskaber eller andet, skal du selvfølgelig først undersøge det firma du sætter til opgaven. Ofte sker det ved anbefalinger. Dernæst evt. besøg firmaet. Måske se om du kan få regnskab.

Allervigtigst er det dog at det er dig der betaler, ....der har du da en væsentlig klemme på din leverandør uanset om det er et personligt ejet firma, et IVS, i/s, ApS eller A/S.

Undersøg det du modtager rigtig grundigt og slip ikke en krone før du er helt sikker på at du har fået det du har bestilt fejlfrit.

Bed for eksempel revisor eller regnskabsfører om kopier på din mail, når de rettidigt har betalt moms og rettidigt har indleveret regnskab. Det forudsætter naturligvis at du kender afleveringsfristerne og at du har en ide om hvad der skal betales ca. i moms m.v..

Uanset hvem du kontakter eller hvad du skal have udført af andre, kan du ikke bare sidde med hænderne foldet i sofaen, og du kan heller ikke være sikker på at dem der hæfter personligt, overhovedet har nogen penge.

Altså...klippet ud i fint karton: hvis du selv er på vagt før, under og efter andres udførelse af opgaver for dig, undgår du en masse af de fejl du ellers vil se.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:

Altså skåret ud i pap... hvis man skal vælge en til at lave app, web eller ens regnskaber, bør man være kritisk hvis det er et IVS eller ApS, da man ikke kan gøre selskabet eller dennes direktør ansvarlig for fejl og mangler?


Mener du i fuldt alvor man ikke kan gøre et kapitalselskab (IVS eller ApS) ansvarligt for fejl og mangler?

 

Så hvis man har købt en vare eller ydelse hos et selskab og der foreligger en fejl og/eller mangel så er det bare ærgerligt?

Jørgen:

Hvis du skal have lavet web, regnskaber eller andet, skal du selvfølgelig først undersøge det firma du sætter til opgaven. Ofte sker det ved anbefalinger. Dernæst evt. besøg firmaet. Måske se om du kan få regnskab.

Allervigtigst er det dog at det er dig der betaler, ....der har du da en væsentlig klemme på din leverandør uanset om det er et personligt ejet firma, et IVS, i/s, ApS eller A/S.

Undersøg det du modtager rigtig grundigt og slip ikke en krone før du er helt sikker på at du har fået det du har bestilt fejlfrit.

Bed for eksempel revisor eller regnskabsfører om kopier på din mail, når de rettidigt har betalt moms og rettidigt har indleveret regnskab. Det forudsætter naturligvis at du kender afleveringsfristerne og at du har en ide om hvad der skal betales ca. i moms m.v..

Uanset hvem du kontakter eller hvad du skal have udført af andre, kan du ikke bare sidde med hænderne foldet i sofaen, og du kan heller ikke være sikker på at dem der hæfter personligt, overhovedet har nogen penge.

Altså...klippet ud i fint karton: hvis du selv er på vagt før, under og efter andres udførelse af opgaver for dig, undgår du en masse af de fejl du ellers vil se.

Det lyder fuldstændig urealistisk det du skriver!

 

Oplyser du eller din revisor/regnskabsfører til dine kunder når du har indberettet og afregnet moms? Vil du udlevere dit personlige regnskab? Vil du acceptere først at få betaling for dine varer/ydelser når det er konstateret de er fejlfri (for juridisk rådgivning kan der jo gå år før det kan konstateres)?

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl

Hallo....der er et eller andet du har misforstået.

Det er Lindajensen som har skrevet: "Altså skåret ud i pap...."

Selvfølgelig kan man gøre enhver sælger ansvarlig hvis det produkt han sælger, hvis det ikke er i orden.

Desværre ser det ud til at du lever i din helt egen verden og blot betaler hvad der kræves fra sofaen.

Selvfølgelig får jeg da besked fra revisor når han har levet momsregnskab fordi jeg naturligvis skal vide hvad der skal betales.

Først når revisor oplyser hvad der skal betales, kan jeg afregne til SKAT !

Jeg behøver ikke at udlevere noget regnskab for mit selskab, det kan enhver mod betaling få fra Erhvervsstyrelsen.

På mine regninger er der en betalingsfrist på 8 dage fra den dag jeg skriver regningen.

Arbejdet er for længst færdigt på det tidspunkt.

For det meste har jeg oplyst hvad regningen vil blive på inden vi starter så den ikke kommer som en overraskelse.

Får du udført web-arbejde betaler man jo heller ikke forud, men følger normalt med i tilblivelsen af arbejdet. Her kontrollerer man selvfølgelig alt hvad der sker og det er en dårlig web-master som ikke forsøger at leve op til kundes ønsker, ved at følge de retningslinier som er aftalt.

Lindajensen virker meget uerfaren og jeg forsøger at give hende en opskrift på hvordan man kan sikre sig ved rettidig omhu.

Prøv det, ...det er meget realistisk og nemt, selvom du synes det er urealistisk og nok ikke er vant til den fremgangsmåde.

                                  .

                                                                                                                                                                                                         

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:
Jeg behøver ikke at udlevere noget regnskab for mit selskab, det kan enhver mod betaling få fra Erhvervsstyrelsen
enda ganske og aldeles gratis idaq

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:

Jesper_nl

Hallo....der er et eller andet du har misforstået.                                                                                                                                                                                   

Har jeg misforstået, ja det kan jeg da godt se! ;)

Men kunne du ikke gøre dig selv den tjeneste at bruge "quote"-funktionen? Prøv at læse dit eget indlæg igen; for enhver fremstår det som om det er noget du skriver og ikke en anden bruger.

 

Jørgen:

Prøv det, ...det er meget realistisk og nemt, selvom du synes det er urealistisk og nok ikke er vant til den fremgangsmåde
 

Jeg er helt enig med dig! Og tak fordi du gad bruge tid på at udbyde dit oprindelige indlæg, det giver noget mere mening når du uddyber dine tanker

 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)