Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spørgsmål vedr materiale valg + forslag til producent

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

På forhånd tak fordi du gider kigge og læse opslaget. Jeg er komplet rookie på området, så alt input modtages gladeligt.

Som så mange andre har jeg fået en ide.. Den skal føres ud i livet. Nedenfor kan produktet ses (tidligt stadie af prototypen). 

Det er en slags håndtaget, med det er ikke bare en cylinderform, der skal være noget tekstur/former på det. Da man skal holde på håndtaget, så skal det have noget "grip" - lidt ligesom på en hammer/bahco skruetrækker/boremaskine. Samtidig skal det have en medium hårdhed og stivhed. 

Det må gerne være relativt billigt.

Hvad tænker i ift materiale valg.? jeg tænkte noget gummi af en eller anden art?

Er der derudover forslag til hvor jeg kan forhøre mig omkring produktion, og hvad det vil koste at producere?

I første omgang er der jo nok tale om at få lave 1.000 stk, hvis det sælger -> større produktion (måske 10.000-25.000).

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Damvig A/S Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Som jeg læser det, skal det være hårdt indvendigt med en blød overflade (gummi)?

Skal det monteres på noget eksisterende eller noget nyt?

Og hvad er relativt billigt?

Flemming

Prototal Damvig A/S
3D-printed solutions til prototype og produktion.

Fra Odense, Danmark / Xiamen, Kina
Tilmeldt 6. Feb 17
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 03:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Nu er det lidt svaert at give dig raad omkring hvilket materiale der vil vaere en fordel at bruge da du ikke naevner til hvilket formaal det skal bruges. Om det skal vaere til koekkenknive (omkring foedevarer) eller til en cykel osv.

Men du kan i hvert fald anvende disse materialer:

Gummi (billigst)

PU (okay pris)

Silikone (dyrt i forhold til gummi) (god hvis det skal vaere i kontakt med foedevarer)

TPR (dyrt i forhold til gummi) (Bruges oftest til haandtag til cykler osv)

Hvis det ikke har de helt store krav saa vil jeg nok gaa efter at lave produktet  i gummi.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Grand Sourcing A/S:
Hvis det ikke har de helt store krav saa vil jeg nok gaa efter at lave produktet  i gummi.

 

Nok ikke så smart da gummi har en tendens til at give allergi.   

Tilmeldt 7. Feb 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret. 

Det er skal bruges som et håndtag på en ketsjer. Primært til børn og unge 4-12års alderen.

Hvad er forskellen i pris pr. 100g på det forskellige materialer?

Mvh

Tilmeldt 7. Feb 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Rigtig god pointe, som jeg ikke vidste - så mange tak. Af nysgerrighed, hvor har du den information fra - ville gerne læse lidt op på det. 

Mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)