Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopi eller ikke kopi?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fundet en leverandør i Kina af diverse accessories til hjemmet. Det er f.eks. hylder, serveringsbakker, skærebræt, tallerkner, skåle, vægure osv. De er i meget minimalistisk design. For eksempel er der et vægur, som består af en mørk marmorplade med guldfarvede visere. Dem findes der jo masser af i Danmark.

Hvor går grænsen i forhold til hvornår man anser noget som en kopi? Det giver jo god mening at jeg ikke må sælge en t-shirt med tre striber op ad hinanden eller med en puma, men her er der jo ikke umiddelbart tale om et produkt der har særligt karakteristiske kendetegn.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en kopi hvis et firma har rettighederne til at producere netop det design, eller dit product typemæssigt ligner for meget.

Det er dog ofte en personlig vurdering der ligger til grund for om tolden stopper varen. Jeg TROR man kan bestille et produkt og bede om en forhåndsgodkendelse til at bestille flere.

I sidste ende er det jo altså en evt. rettighedshaver der vil vælge at straffe dig i domstolen, så du skal jo også bruge din sunde fornuft. Det jo altså ikke sikkert de vinder sagen. Men de har jo altså ret til at sagsøge dig selv om varen er kommet gennem tolden. Jeg forestiller mig dog at din straf bliver mere beskeden hvis du er i god tro.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)