Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webdesign - where to start

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg står og skal til at arbejde med webdesign og programmering. Jeg har lejet at par bøger om SQL, HTML5 og CSS3. Jeg må dog indrømme jeg har svært ved at finde hoved og hale i det hele, da jeg er relativt ny på området. Jeg har derfor et par spørgsmål jeg håber jeg kan finde svar til her på siden. 

Er der nogle der kan anbefale/foreslå nogle kurser der for alvor kan skubbe en igang? Jeg er ikke interesseret i uddannelser, da jeg desværre ikke har tid til at læse. Jeg kunne dog godt have interesse i "privat-uddannelser" - med dette tænker jeg om der findes nogle kurser der er mere omfattende end at dem der bare tager et par dage, hvilket de fleste gør som jeg har fundet frem til. 

Hvilke sprog/programmer bør jeg lære og hvilket rækkefølge?

Håber i kan hjælpe :-)

Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne side kan måske hjælpe dig lidt i gang.

www.Utime.dk

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg have lov til at spørge, hvad formålet er for at skulle lære alle disse kodesprog? Hvis det blot er for at skulle lave en simple hjemmeside, vil du kunne spare en helvedes masse tid blot ved at anvende et CMS såsom Wordpress (Nok nærmere års arbejde du sparer væk, da man ikke lige lærer alle de sprog du nævner over natten)....

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv TeamTreeHouse.com. Der er mange fede kurser :)

Codecademy.com er bestemt også en mulighed.

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias - hvis du nu læser patricks indlæg så skriver han at han skal arbejde med programmering. At sætte en simpel hjemmeside op i eks. Wordpress kan måske gøres uden at kende programmering men bevæger vi os ud over det felt så er det er krav at man skal programmere.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal først finde ud af hvilket sprog du skal programmere i. SQL bør du vente med til du har nogenlunde styr på programmering. Det er ikke så svært som du skulle tro. Det kræver blot at du sætter dig ned og prøver de eksempler du finder. Youtube er også en god kilde til at lære fra.

Når du har lært teknikkerne i et sprog så kommer det næste meget nemt.

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg helt med på, Niels. Har skam læst Patricks indlæg igennem, hvor han ikke yderligere skriver det konkrete formål med at skulle lære alle disse kodesprog udover "at arbejde med webdesign og programmering". Han nævner dog, at han er relativ ny på området, hvorfor jeg tænkte han kunne havet overset muligheden for at anvende et CMS....

Som jeg selv nævner, hvis formålet blot var at skulle lave en simpel hjemmeside, ville CMS måske være vejen han skulle gå.... Hvis vi dog bevæger os ud over blot en simpel hjemmeside... Jammen så skal han da selvfølgelig kaste sig ud i at lære en masse kodesprog :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)