Jeg har brug for jeres feedback- som forbrugere, samt jeres erfaringer, som webshopejere.
Hvis jeg reklamerer for en "Gratis vare" (værdi 100-300 Dkr), som kan bestilles i min webshop, og du/køberen finder ud af ind på hjemmesiden, at varen er gratis, men der skal betales et lille gebyr på 5 Dkr, vil det skramme dig/køberen væk? Angående gebyret, vil det naturligvis står med småt under varens pris på "0", og ikke først når man skal til at afslutte bestilling af ordre.
Kan jeg overhoved være bekendt at reklamere for "Gratis vare", når jeg i sidste ende alligevel vil opkræve 5 Dkr for oprettelse (eller administration)?
Det er nok mere et spørgsmål om hvordan du gør det, du må jo gerne give varen væk og tage et gebyr for pakning og transport, men sælger du software online er det ikke i orden.
Men jeg synes det lyder bedre med "spar 80%, gratis transport" end "100% gratis plus gebyr"
Jeg, som forbruger, tænker også, at når der står Gratis, så skal det være gratis. Men ville nu ikke stoppe personligt fra at bestille en gratis vare, hvis der blev opkrævet mindre gebyr.
Men lige præcis i min situation, ville en mindre opkrævning havde løst et problem, som jeg er nu stødt med i den forprogrammeret betalings løsning, som jeg er ved at købe. For den accepterer ikke et beløb på "0,- til gennemføring af bestilling. Men problemet bliver nu løst et andet sted!