Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny til e-handel, og skal bruge en god webshop, hvad skal der bruges ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i skrappe mennesker

Jeg står over for et projekt, skal lave en webshop med over 10.000 varenumre, og samtidig en produktkonfigurator, hvor man kan ændre
sin konfiguration af en computer med mere ram eller større harddisk m.v, og hvis man foretager en ændring skal den kunne rette prisen
tilsvarende, således at den kommer ind i ordren med både ændring og pris opdateret, ved man kan købe de der standardshops hos de forskellige
udbydere, men kunne da være lækkert at man selv kunne tilrette sin shop.

er der nogen der kan  give et godt råd

takker på forhånd

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et spørgsmål om hvad du selv kan, og budgettet. Tror du er nødt til at scanne markedet og finde den der passer bedst til dig.

100% frie hænder, betyder også at du skal klare alt selv. Backup, opdatering af software og den slags.

Tilmeldt 4. Feb 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig

Ja det er også derfor jeg prøver herinde, har været i dialog med diverse shopudbydere, de koster imellem 60 - 800 kr pr md, den der ligger tættest
på de ting der kal bruges er ca 800 inkl betalingsmodulet, så de penge er jo mange når man er nystartet, har set at der er noget der hedder magento
og det webhotel jeg har set kan indeholde PHP, så måske den er løsningen, ?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laver special-løsninger men dit bruget til dine krav er nok for lille til at få eget system.

At special bygge efter kundebehov er ikke billig men til gengæld ejer du det selv og står ikke med månedlige udgifter.
Dog hvis 800 Kr. pr måned ødelægger dit budget bliver det ikke nemt Smile

Bo i hus eller lejlighed, det er egentlig beslutningen.

Tilmeldt 22. Jun 07
Indlæg ialt: 59
Fra  Umage Studio Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre skriver, så kommer valget af shopsystem meget an på budget og hvad du forventer af shoppens skalérbarhed.

Der er mange typer af shops. I den billigere ende finder du løsninger som f.eks. WooCommerce.

En fordel ved en WooCommerce løsning er at den er langt billigere at designe og udvikle noget lækkert. Du vil nemmere kunne opsætte sider og designe nye områder, da det er en af de helt store forcer ved wordpress platformen, da det er en blogging platform. SEO mæssigt er den også nem at strukturere og lave onsite seo på. Shoppen har dog nogle begrænsninger, og ved et højt antal varenumre som du nævner, er wordpress platformen ikke så skalérbar.

I den noget dyerer ende finder du Magento løsninger som ligger generelt omkring 15.000 af og opad.
Dette er et komplet shopsystem som er én af de mest fleksible shopsystemer.

Forcen ved en Magento løsning er at den er et rent shopsystem, som er bygget til at kunne håndtere et meget højt antal af varenumre. Magento platformen kan udbygges i takt med din virksomhed vokser, så du er ikke nødsaget til at skulle skifte shopsystem undervejs, hvilket kan være meget kostbart.

At designe og udvikle i Magento ligger i den dyre ende, men du vil også have en motor med en række indbyggede features såsom:

- Promotions
At kunne definere specielle prisstrukturer, såsom gratis fragt over xxx beløb, custom prisnedsættelser osv.

- Mulighed for multishops
Magento kan håndtere flere shops i samme setup. Herved kan i have ét system med flere brands, men for brugeren er de adskilt. Samtidig har i mulighed for at definere forskellige prisstrukturer, rabatter osv for hver enkel shop.

- Rabatkoder
Et fleksibelt rabatkode system er indbygget i shoppen, og i kan definere hvordan disse rabatter opnås.

- SEO optimeret
Magento er også fleksibel iforhold til opsætning af seo opsætning

Dette er bare nogle af de ting, som gør Magento til storebroren i forhold til billigere webshopsystemer.

Hvilket valg der er rigtigt for dig, er kun dig som kan svare på. Det kommer an på hvad du søger. Med Wordpress kan du få en løsning med hurtige (og billigere) quick wins, men skal være indstillet på at i takt med at shoppen vokser, er du måske nød til at transformere shoppen til en bedre platform på et tidspunkt.

Hvis du kunne være interesseret i et tilbud på en WooCommerce eller Magento løsning, er du velkommen til at kontakte mig på kontakt@umage.studio.

Se mere på http://www.umagestudio.dk

Tilmeldt 4. Feb 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til alle for svar

Jeg kigger lidt på det forskellige, og kan da godt være at jeg måske skal have lidt hjælp undervejs
det jeg skal være sikker på er at der er alle de ting som beskrevet, det med antal er varenumre
er også en vigtig faktor at der er export/import til excel regneark, da der vil være mange prisjusteringer
men som sagt, kigger lidt rundt og vender tilbage


Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at ødelægge det hele for dig tror jeg du skal kigge på et realistisk budget.
En helt anden ting er markedsføring og hvis du vil fremad kan du gange budgettet på shoppen med 3.
Næste er SEO.. skal du også lære det eller skal du betale for det?
osv.... osv.... osv....

Så min helt ærlige mening (ved godt du ikke vil høre det).
Opbyg et budget som kan tåle at du kan få lavet noget som er godt.

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Vil anbefale at du får den lavet enten i Prestashop elle Magento.
Magento kan sagtens klare dine behov, med nogle moduler installeret, men Magento er et tungt system, som kræver gode hurtige servere, hvilket koster en del, samtidig er modulerne også en del dyrere end andre systemer.
Så løsningen vil være Prestashop, som næsten har alt du skal bruge indbygget fra start.
Wordpress ville jeg gå uden om i dit tilfælde, da du har mange produkter og der skal installeret mange moduler, samt tilpasses en del.

Hvis du vil høre mere om hvad vi kan tilbyde, er du meget velkommen til at kontakte mig på kim@cyberdata.dk

Tilmeldt 29. Dec 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Virtuemart er gratis og kan klare det du efterspørger med dette plugin (som koster 24 EUR): https://breakdesigns.net/extensions/vm-product-builder

Virtuemart er rimelig nemt,  men man skal kunne begrænse sig for der er tons af udvidelesesmuligheder til det og indstillinger man ikke behøver. Det er 100% gratis udover hvad du måtte behøve af andre plugins (import/export med CSVI, regnskabsintegration, designs osv.) for at udvide funktionaliteten, dog er mange plugins også gratis.

Du kan desuden lave rabatkoder, flere typer kundegrupper og da virtuemart er et Joomla plugin kan du benytte al funktionlitet derfra (eller man kan lade være).

Det er ikke ret tungt og kører OK på eks. unoeuros billigste webhotel, hvis ikke du har så meget trafik fra start. Men med 10.000 produkter går jeg udfra at du regner med mange besøgende (men man kan jo altid opgradere).

Tilmeldt 4. Feb 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig

Det var lige det jeg søgte, det er det jeg forestiller mig, og så en web der understøtter shoppen, PHP
så det nærmer sig, og prismæssigt fornuftigt,

Mvh
Kim

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)