Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat skal der betales skat af små beløber?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er 16 år.

Jeg spiller et spil på computer hvor du kan lave små programmer til dette spil. Dem sender jeg til nogen kammerater hist og her og de giver mig lidt for det. Jeg tjener mellem 10-75 kr en gang imellem.

Skal jeg betale skat af det eller skal det registreres??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal ikke registreres før du forventer at omsætte / sælge for 50.000 kr på en 12 mdr periode

Du skal føre regnskab og ja du skal skrive dit overskud i udvidet selvangivelse rubrik 111 (og er det helt småt går almindelige selvangivelse rubrik 15) og ja der er skat fra krone 1

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 02:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Cookie - John Hannover:
Du skal føre regnskab og ja du skal skrive dit overskud i udvidet selvangivelse rubrik 111 (og er det helt småt går almindelige selvangivelse rubrik 15) og ja der er skat fra krone 1
Peronligt mener jeg at 16 årige drenge har et fradrag og dermed ikke skal betale fuld skat fra krone 1, som John lægger op til her,

John fortæl nu ´virkeligheden og enkelt

/ Henrik

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hr. Henrik Hansen har ret. :-)

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Henrik Hansen:
fradrag

Ja - ja  men det skal "knægten" jo ikke holde styr på det gør Skat automatisk - så dæmp lige tonen. John har svaret som der er spurgt og der er ingen der bliver snydt eller kommer til at betale for meget hvis de følger Johns råd.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Krabbe, scanboat.com:

Hr. Henrik Hansen:
fradrag

Ja - ja  men det skal "knægten" jo ikke holde styr på det gør Skat automatisk - så dæmp lige tonen. John har svaret som der er spurgt og der er ingen der bliver snydt eller kommer til at betale for meget hvis de følger Johns råd.

Det holder skat da overhovedet slet ikke, på nogen måde, øje med automatisk.

John har fuldstændig ret i det han siger. Om man så rent faktisk selvangiver 10-75 kr. hist og her, er så en anden sag. Men i teorien er det fuldstændigt korrekt.

Og hvorvidt 16-årige har et fradrag, er sagen uvedkommende. Dét at han eventuelt har et fradrag, fritager ham ikke fra at opgive sin indkomst.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager hvis mit indlæg var uklart - jeg mener at hvis han opgiver det som John skriver - så skal Skat nok modregne det i hans personfradrag / frikort - enig?

PS Hvis du lægger mærke til det - er det ikke trådstarter jeg svarer men Henrik - er vi enig om det også?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hr. Henrik Hansen:

Cookie - John Hannover:
Du skal føre regnskab og ja du skal skrive dit overskud i udvidet selvangivelse rubrik 111 (og er det helt småt går almindelige selvangivelse rubrik 15) og ja der er skat fra krone 1
Peronligt mener jeg at 16 årige drenge har et fradrag og dermed ikke skal betale fuld skat fra krone 1, som John lægger op til her,

John fortæl nu ´virkeligheden og enkelt

/ Henrik

 

 

nu har du jo i tråd efter tråd herinde bevist at du personlig ikke ved så voldsomt meget og gjort det til din opgave at være uenig med de fleste og rette på os alle herinde siden du kom - men jeg har forklaret det korrekt og enkelt og der er desværre skat i DK fra krone 1

Man skal opgive indtægt fra kr 1. Du har da ret i man har fradrag, men det ændrer ikke ved at man skal opgive beløbet. Man skal ikke selv sidde og beregne hvornår man er over eller under fradraget

Dertil kommer, at der er noget der hedder bruttoskat (AM bidrag også kaldet) Det er en skat man betaler ALT og den er 8% uanset man har fradrag

OM man indberetter eller ej blander jeg mig ikke i som sådan, synes dog det er på den rigtige side at gøre det uanset meget eller lidt - god vane og ja man skal indberette det - hvilket jo er det trådstarter spørger om

Nu har du Henrik smadret en del tråde - med alen lange diskussioner om at man godt må sende uopfordrede kommercielle markeds e-mails og misinformation om skat og andet. Alt sammen ledsaget med klar kritik af de som svarer korrekt - og fremhævning af dig selv som den der svarer ret og enkelt. Skulle du ikke lige overveje om det er din mission virkeligt. Jeg tror du mener det godt - men find lige formen, specielt når du ofte faktisk er lidt skævt ude

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

Beklager hvis mit indlæg var uklart - jeg mener at hvis han opgiver det som John skriver - så skal Skat nok modregne det i hans personfradrag / frikort - enig?

PS Hvis du lægger mærke til det - er det ikke trådstarter jeg svarer men Henrik - er vi enig om det også?

helt enig - skat modregner selvklart i fradrag - dog skal vi alle af med bruttoskat = AM bidrag på 8% - det er ikke reddet af personfradrag, så lidt bliver der

OM man opgiver er op til en selv, men vil man drive en lille forretning og forhåbentligt få den stor, er det meget godt at lige vænne sig til lidt regnskab og ja - der er krav om indberetning til skat.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det er mange tal. Er lidt forvirret. Jeg skal fortælle skat alt det jeg får ind som jeg sælger til mine venner? Så det kan tages fra mit frikort?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)