Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er nu blevet momsregistreret

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 16
Indlæg ialt: 18
Fra  Moonlight Design Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

I slutningen af 2016 fik jeg CVR nummer og var ikke momsregistreret. Det bliver jeg nu fra den 1.3.17. Jeg har indtil da købt et varealger inkl. moms og solgt nogle varer uden moms. Jeg er klar over, jeg ikke kan få fradrag for momsen, da jeg ikke var momsregistreret. Jeg har nu et varelager og åbner butik den 01.04.17. Hvordan sælger jeg disse varer, når de er købt med moms ? Kan jeg så bare sælge varerene med moms, selvom kvitteringerne er fra 2016 hvor jeg ikke var momsregistreret?

Vh. karina

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du skal bare føre varene lagermæssigt til den pris du har betalt med moms - og som du skriver, uden at have momsfradrag for de køb du gjorde inden du blev momsregistreret. Fra registrering og frem har du fradrag for moms (hvis der er dansk moms på) for alle NY´køb og du lægger moms på alle salg til danske private mm

Du har som sådan hele tiden været virksomhed og haft pligt til regnskab og skat mm - bare før uden momspligt og nu med-  

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ofte få en aftale med Skat, som flytter datoen for din ret til at udgiftsføre dine køb inkl moms. Send evt. en mail.

Tilmeldt 12. Nov 16
Indlæg ialt: 18
Fra  Moonlight Design Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for gode tilbagemeldinger:)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)