Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på oprettelse af stor international website?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.
jeg søger noget hjælp, til at finde ud af en cirkapris på en stor international website, lidt lignende Asos. 
Skal bruge følgende priser:
- prisen på kodningen/udviklingen
- prisen på vedligholdelse
- prisen på lønomkostningerne (forventer der skal være ansatte, der skal administrere en side med så mange besøgende)

Mvh. Simon

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo umuligt at svare på ud fra så løse ting og formodninger, først og fremmest er det en webshop eller hvad ? derudover kommer de løbende udgifter jo totalt an på hvor meget trafik dit site har så i starten vil den del jo være lille det samme med lønomkostningerne til at styre den.

Kodemæssigt kommer det jo også totalt an på hvor meget du vil bruge færdliglavede ting og hvor meget du vil havde unikke ting.

Fra København
Tilmeldt 4. Jan 17
Indlæg ialt: 82
Fra  Cloudify.biz Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jo mindre detaljeret, du er, desto dyrere er det. Men sådan bare med gl. it købmandsskab... 

Jeg laver ikke denne slags løsninger mere - men har været produktionschef på et reklamebureau - der netop lavede sites som Asos'. 

Asos er et stort e-commerce site. Det har taget tusinde af timer - bare det al lægge produkterne ind, er dyrt. Millioner.  

Et site som Asos - er levende - og har løbende udgifter. Der skal nu nok, sige det koster mindst en million om året. 

Så er der markedsføring - også millioner. 

Har du 3-5 millioner - så kan har du billetten til at tænke mere over, hvad der skal til - for at få et site som Asos:)

 

 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon 

Det er nærmest umuligt at besvarer, førend der foreligger en konkret krav.spec. på det tekniske. 

Endvidere vil vedligeholdelse nok ligger i samme liga som lønomkostningerne, det da ville være nærliggende at holde meget af vedligeholdelsen in house. 

"Millionklassen" er vel det bedste svar du kan få :-) 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Simon Du kan se om ikke der er en kopi der tiltaler dig på nedenstående link (den billigeste er gratis) - de har 3 versioner. Jeg kender altså ikke Asos så går blot ud fra dette script ligner - check det selv.

Jeg ved ikke hvad vedligeholdelse koster, det er nok mest op til dig hvad du vil bruge.

Lønomkostningerne dækker jo også mere over dine ambitioner.

I princippet kan du jo køre det nærmest alene - tænker jeg!

http://primefusion.net/

PS. der er andre scripts/clones at vælge imellem hvis du søger

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke man skulle bruge nogle af de store platformer mr A så man hele tiden kan være med på kanten af udviklingen :)

Hvem sætter produkter Simon?
Leder du efter folk til det også?

Serveren er nok dyr da dine krav er hele verden og loadhastighed skal være god alle steder så det er noget mediaserver/cloud du nok skal ud i.
Selve siden vil jeg ikke mene koster en bondegård men hvis den skal special-bygges som ASOS bliver den nok meget dyr.

Dog tror jeg det er en dårlig ide at åbne i så mange sprog på en gang da du umuligt kan styre det.
En af gangen og så få den op med adword, SEO osv inden du springer til næste.

Jeg styrer en shop som kører i 5 lande lige nu.
Dog vil jeg helt ikke smide kunde-links her men send en PM hvis du vil se den.
En shop som den kan gøre det men server skal vidst lige graves i.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)