Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har en webshop, som ikke er CVR-registeret, da jeg ikke sælger meget, men importere lidt tøj fra Kina, Hong Kong mm.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg det sidste lange stykke tid solgt lidt importvarer fra Kina mm. over instagram, hvor jeg har et virksomhedsnavn. Derfor har jeg nu bestemt mig for at lave en webshop, men er i tvivl om, at jeg behøves CVR-regristerer mig, så længe, at jeg ikke tjener mere end de lovlige 60.000?

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er 50.000 kr og ikke 60.000 kr.

Du skal også være importregistreret, hvis du henter varer hjem uden for EU - men om det kræver CVR kan jeg ikke lige huske.

Selvom du ikke betaler moms, skal du altid betale skat, lige meget hvor lidt eller meget du har i overskud.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 31. Jan 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay mange tak! Jeg importerer altid under 80 kr. hver gang, så skal jeg vel ikke være importregristreret?

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det mener jeg faktisk du skal, hvis du gør det for at tjene penge.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 31. Jan 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt at bagatelgrænsen på de 80 kr. også gælder erhvervsmæssigt, men derfor skal man stadig være importregistreret (hvis det er uden for eu).
For at blive importregistreret skal man enten have en enkeltmandsvirksomhed eller et selskab (ivs eller aps).

Man betaler moms af varer fra 81 kr. og op til 1.150 kr. (hvis jeg husker rigtigt), og moms+told af alt over.
Er du også momsregistreret så skal du ikke betale momsen på importerede varer, den går frem og tilbage på hhv. købs- og salgsmoms.

Tolden varierer fra vare til vare.
Importgebyret er 160 kr. hos PostNord (eller det var det i hvert fald i november 2016) - Det skal du også betale når dine varer kommer over de 80 kr.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

EmmaMarie:
at jeg behøves CVR-regristerer mig, så længe, at jeg ikke tjener mere end de lovlige 60.000?

Du er helt gal på den, der er tale om 50.000, DKK  i omsætning og  ikke fortjeneste som du skriver - der er altså en væsentlig forskel!.  I øvrigt er det ikke lovligt at importere vare til videresalg uden at være importør registreret, hvilket kræver du har et CVR nr. men ikke nødvendigvis at du er moms registreret.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)