Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterkonto - Oprettelse af selskab i udlandet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino-brugere

Jeg overvejer at starte en restaurant i udlandet (indenfor EU). For at realisere den drøm, har jeg kigget på mulighederne for at spare op via en Iværksætterkonto og om et par år etablere et selskab i udlandet, som skal forpagte en restaurant, samt købe driftsmateriel. Så vidt jeg kan læse, er ordningen ikke afgrænset til DK.

Jeg vil i den forbindelse høre, om der er nogle her inde, der har erfaring med tilsvarende løsninger?

Helt konkret vil jeg gerne:

1. Indskyde penge på en Iværksætterkonto i år (indkomståret 2016)

2. Indskyde flere penge til næste år (Indkomståret 2017)

3. Oprette et udenlandsk selskab i 2018 eller 2019, hvor jeg hæver pengene fra Iværksætterkontoen og derefter forpagter en restaurant - pengene går så til inventar og andre almindelige driftsomkostninger

Er der nogen der har prøvet denne løsning eller kan henvise mig til nogen i deres netværk, som har gjort det samme?

Til info, så har jeg læst denne publikation fra Beierholm, som jeg synes er rigtig god: http://www.beierholm.dk/fileadmin/user_upload/pdf/skat/2016/2016_Etablerings_og_ivaerksaetterkontoordningen__130116.pdf

Jeg mangler dog nogle konkrete svar på ovenstående.

Håber I kan hjælpe.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du på nuværende tidspunkt vil indskyde for 2016, kræver det at du starter ny virksomhed op senest maj 2017, og det gør du jo ikke.

Det kommer meget an på hvilket land du vælger at starte op i.

Under normale forhold kan du kun køre en virksomhed i udlandet, enten i et selskab stiftet i udlandet eller som filial af et dansk selskab.

Du skal have fat i et internationalt revisionsfirma som for eks. PWC til at høreom dine ideer og derefter guide dig.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:
Hvis du på nuværende tidspunkt vil indskyde for 2016, kræver det at du starter ny virksomhed op senest maj 2017, og det gør du jo ikke.

Der er du vist galt på den. For at opnå fradrag for for indkomståret 2016 kan indbetaling foretages i perioden 16/5 2016 - og frem til 15/5 2017. Der er ikke krav forbundet om virksomhedsstart.

Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 06:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, begge to.

Der hvor jeg er mest i tvivl, er, om man skal stifte et dansk selskab eller om det må være et selskab i et andet EU land. Ved I det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget i loven som forhindrer at du laver et udenlandsk selskab. Det ligger i kapitalens frie bevægelighed.

Problemet er først hvis du selv fraflytter Danmark. I det tilfælde vil der i nogle situationer kunne ske efterbeskatning.

Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak

Planen er, at jeg indbetaler på iværksætterkontoen, da jeg betaler topskat.

Min kone og jeg opretter et selskab i Spanien, hvor hun flytter og vil stå for driften. Jeg bliver derimod i Danmark og fortsætter med at arbejde. 

Hvis jeg læser dit svar korrekt, så er der ikke noget til hindre for dette. Er det rigtigt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

JNCPH:
Hvis jeg læser dit svar korrekt, så er der ikke noget til hindre for dette. Er det rigtigt?

Rigtigt forstået. SÅ længe at du opretholder din skattepligt til DK er der ingen ko på isen. Det er først 9 år efter at du helt kan opgive din skattepligt uden konsekvenser.

Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 06:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen.

Jeg vil arbejde videre med denne løsning.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)