Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lavere produkt priser eller fri fragt på ordre fra webshop?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg prøver at finde ud af om jeg skal skal forsøge med fri fragt, eller måske sænke min fragt på hjemmesiden. 

Jeg søgte lidt på google, og jeg fandt kun nogle tråde fra 2013 osv. så jeg tænkte det var på tide med en opdatering om emnet :-)

Jeg har 2 store konkurrenter der begge kører med fri fragt. Tilgengæld er mine produkter billigere. Også selvom man lægger mine fragt omkostninger på prisen. 

Jeg sælger tøjstativer og møbler i jernrør, så det må siges at være lidt en niche, men dog stadig med konkurrence. 

Pt. tager jeg 99 kr. i fragt, hvilket jeg synes virker meget fair, når man tænker på at produkterne jeg sælger ofte vejer 10-15 kg. 

Hvad siger jeres erfaringer? Skal jeg forsøge med fragtfri og se hvordan det går, eller måske sænke fragten til eks. 49 kr.? Jeg kunne nemlig godt forstille mig, at når folk ser det er fragtfri levering, så er de mere oplagt til at købe på stedet, uden at se om det kan gøres billigere?

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Har du opsat analytics på shoppen? eller har du evt. en anden måde at spore dine besøg på?

Fordi det første jeg ville gøre var at udregne min konverterings rate (kr) det gør du på flg. måde.

bk/b= kr

Hvor bk er de besøgende der faktisk køber, og b er det totale antal besøgende. er den over 8% burde du skrive en bog om konverterings optimering.

og måske også køre en split test.

*_*

"I shall now return to Darkness"

Fra Risskov
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var en god ide. Jeg fik opsat analytics igår, så den er ikke kommet med tal endnu. Men jeg vil helt sikkert lege med hvordan jeg kan øge konveterings raten

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

Jeg kan med sikkerhed sige til dig, at dine potentielle kunder opstiller situationen således:

Webshop 1: 500 kr. for et stativ (fri fragt)
Webshop 2: 350 kr. for et stativ + 99 kr. i fragt. 

Men her vil der i mange tilfælde blive tænkt tanken med, at 'Webshop 1' helt klart sælger højere kvalitet. Det er derfor, at du vil opleve en lavere konverting end med en fragtfri shop - det er jeg slet ikke i tvivl om.

Al held og lykke. Hvis du har lyst vil jeg gerne kigge din shop igennem for optimering. 

Vh. Kasper
SEDIA.DK

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende tråd.

Vil du mene, at det samme gør sig gældende mht. konverteringsrate og umiddelbart fremtoning af prisen for produkter af eget mærke?

F.eks.

Tøjmærke med salg af t-shirts. Høj kvalitets produktet lignende Raulph Lauren og Tommy Hilfiger.

1. Mulighed
250 pr. T-shirt + 29 fragt

2. Mulighed
300 pr t-shirt.

Vil du mene, at det samme gør sig gældende her? At kvaliteten ville fremstå højere?

Ved mange webshops med eget tøjmærke, er der først fri fragt ved køb af over X antal kroner. Typisk 600-1000kr.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Fragtpriser er meget væsentlige for om nogen vil købe. 

Nogle kigger kun på fragt og andre ser den ikke. Prøv at skrive at der er fri fragt fra 500,- kr.
Skriv fragt fra kr. 0, så drøner folk ind på siden.

Jeg bruger fragt på 39 kr.. Og så sætter jeg lidt penge til en gang imellem.
Hvis fragtprisen er f.eks. 99,- og andre ikke tager fragt, vil mange kun fokusere på fragten. Ikke prisen på varen. Kunden kan jo ikke se hvad du betaler for fragt, og tror at du vil tjene på fragten.

Jeg betaler ikke så meget for fragt, og min konkurrent betaler meget mere. Det kommer an på aftalen med posten. Jeg mener at en høj fragtpris ødelægger kundens oplevelse.

// Lars

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)