Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er bedste domæne-løsning vedr. sprog?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at opstarte en online service, hvor jeg har købt .com, .dk, .se og .no domæner . Com skal være på engelsk mens de andre skal være på dansk, svensk og norsk. 

Planen er, at skriver man sig eks op på .dk domænet - ja, så figurerer man altså også på .se, .com og .no som bruger.

Jeg kunne godt tænke mig at såfremt man skriver .se domænet - ja, så kommer man til websiden.se som er på svensk. Lige så med . no og .dk på hvert deres sprog og .com på engelsk. Det er vigtigt at brugeren møder sit eget sprog når han går ind på sitet. Dvs at han ikke først skal trykke på et flag.

1) Men kan dette overhovedet lade sig gøre uden at det er fire uafhængige af hinanden websites - og at det derved heller ikke lader sig gøre at skrive sig op på et domæne og så samtidigt figurere på de andre domæner???  

(Så vidt jeg forstår det, så er det nærmeste man kan komme ovenstående scenarie noget i retning af webside.co/se, når man eks lader websiden.se pege på .com/se. Eller evt. websiden.se.com. Dvs lande-domænerne bliver altså en forlængelse af .com som primære domæne. OMVENDT så har jeg set det lavet før på den måde jeg kunne tænke mig det....men jeg ved ikke hvad det ligger bag.)

2) Hvis det er sådan som jeg nævner i parantesen i spørgsmål 1, hvor kommer de købte .se, .dk og .no så overhovedet ind i billedet? Kunne man have eks  .com/dk uden at have købt .dk-domænet? (hvis vi ikke tænker på rettigheder til domænenavnet osv). Jeg spørger ud fra nysgerrighed.

3) Hvad vil i anbefale???

Jeg ved at lignende spørgsmål har været stillet før på Amino, men jeg har simpelthen brug for at få det skåret ud i pap :-)

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)