Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når en konkurrent stjæler tekster og billeder ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var med stor overraskelse at jeg så mine pressemeddelelser på en konkurrents hjemmeside.

Begge dem her:
My PressWire - Leg er ikke kun for børn
My PressWire - Ethjulede cykler får nyt liv

Og så er han fræk nok til lige at tage et screenshot af min hjemmeside.

Det er ikke kun mig der er blevet kopieret, men også hjemmesider som har lidt mere power end min.
Erhvervsstyrelsen, Realkreditrådet og flere kommuner, for blot at nævne nogle vi kender. 

Jeg nægter at lægge et link til siden, men den kan ses her:
 

Men hvad kan man gøre med sådan en uheldig person ?

Det skader vel også SEO på min egen side på a24.dk ?

Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Han bruger dine pressemeddelser på hans sider, og det vil du ikke have?

Jeg ville skrive til ham og sige "Fedt, du skrivee om mit produktet, du mangler bare at linke til min side" Det giver dig backlinks 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Er det ikke nærmere dig som har misset pointen med pressemeddelelser? Det primære formål er ikke linkbuilding, men at formidle nyheder med henblik på gengivelse i andre medier., 

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det er altså OK at smide alle mulige tekster over på min side for at få flere besøg. Så tror jeg da lige at jeg skal ud og kopiere alle avisers historier om cykler. Det er også nemmere end at skrive noget selv...

Det er da helt ude i skoven. Det er helt skævt at kopiere andres arbejde. Det er jo bare en tekst... JA, men det er min tekst.

Man må da gerne referere til en pressemeddelelse, men ikke kopiere hele teksten. Der står ikke engang hvor det kommer fra, men kun et billede af min side. My PressWire gider da heller ikke finde sig i at andre kopierer deres indhold i forhold 1 til 1.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Har du tjekket betingelserne for brug af My PressWire? Umildbart vil jeg gætte på, at der I disse står, at man både må kopiere og anvende pressemeddelelserne, som man ønsker. For det er jo hele pointen med deres service og platform, at sende et budskab til andre, som de kan formidle videre...

Hvis der ikke står ovenstående, er der tale om en krænkelse af din ophavsret, men spørgsmålet er her så, om du ikke får mere ud af at samarbejde med modparten mod links og omtale, fremfor at hænge dem ud eller få en en gangs betaling. Dette er sagt ud fra min faglige vurdering fra Not Allowed med sådanne sager. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Mikkelsen:

Så det er altså OK at smide alle mulige tekster over på min side for at få flere besøg. Så tror jeg da lige at jeg skal ud og kopiere alle avisers historier om cykler. Det er også nemmere end at skrive noget selv...

De fleste aviser har RSS feed hvor du med noget kodning kan nappe netop dit emne og smide det på din hjemmeside....
Helt uden at du skal kopiere eller holde øje med hvad de skriver.

Vær opmærksom på at DIN SEO vil blive splittet af med rss men ikke deres.
Samme er tilfældet her da du er ude først med nyheden.

Jeg ville hellere gå i samtale med dem om at lave noget unikt til dem med et link eller to til dig.
I sidste ende vil du så få noget tilbage som er mere værd en en kamp om rigtig eller forkert.

De er jo ikke din konkurrent.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups så lige at de henviser til A24 cykler.....
Den er nok ikke okay Smile

Tilmeldt 18. Nov 16
Indlæg ialt: 68
Fra  GeareXperten Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Find alt fra gear, outdoor og all in one vr briller på GeareXperten.dk 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skulle der have været et link i stedet for et billede Stick out tongue

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Mikkelsen:
Man må da gerne referere til en pressemeddelelse, men ikke kopiere hele teksten.

Er du sikker på du har forstået hvordan det med pressemeddelelser overhovedet virker? Smile

Man sender jo en pressemeddelelse ud netop for at den gerne skulle havne en masse steder og ens brand, URL (måske med aktivt link) m.m. nævnes.

Hvis din holdning er at sende pressemeddelelser ud, men at ingen må kopiere dem, så tror jeg du skal lade være med at sende flere ud Smile

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)