Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på nyhedssite

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Lanceringen er fuldført, og det er glimrende. Men... der er altid plads til forbedringer. Derfor efterspørger jeg nu jeres hjælp, råd og kommentarer til, hvordan jeg forbedrer min nyhedsavis (only content marketing), som henvender sig til unge.

Se her: http://ungeavisen.dk

Hvad ved jeg godt selv skal laves?

1) Oversættelse er forskellige bemærkninger, fx "About author"

2) Synliggørelse af billedtekst + flere artikler (nogle emner/sider er tomme pt.)

Jeg glæder mig til at høre fra jer, og alle råd og tips modtages med kyshånd. Det ville betyde meget, hvis kritikken blev konstruktiv, så jeg kan forbedre. Smile1

Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kasper.

Tillykke med din nye side, og den gode ide.
Jeg kan lige komme med lidt input efter et meget hurtig kig. 

* Når man trykker på søgefeltet åbnes der et nyt vindue med samme side, så søgefeltet virker ikke.
* Jeg tænker det nok ligger i templaten. Men man kan se der er 23 personer som har set en artikel. Når man trykker på en artikel bliver ens klik ikke regitreret. 

* Der står x antal personer har kommenteret artiklen, men man kan ikke kommentere en artikel.

Et lille gæt kunne være at der ikke er opsat en database?

Så min personlige holdninger til siden, men husk der kan være 10.000 forskellige af dem. 
* Jeg synes siden virker noget firkantet. Der er ikke et eneste sted med en rund dejlig kant, eksempelvis på knapperne. Dette gør efter min mening det hele firkantet.
* Farvevalget bliver noget kedeligt. Farvepaletten dækker over orange, rød, mørkegrå, lysegrå. Orange og rød ligger meget op ad hinanden. Måske man skulle få en kontrastfarve ind? Eksempelvis rød/grøn?
* Jeg kan godt lide at når man hover over knapper, eller noget der kan trykkes på, så tydliggøres det med en farve, at man kan trykke på det. En del steder forbliver knappen den samme farve.
* Når man trykker på blog i menuen, forsvinder topmenuen.
* Når man hover i menuen, får den samme farve som baggrundsfarven. Dette fungerer heller ikke for mig.

Hvis det var mig ville jeg kigge på:
* Hvad gør andre store nyhedssite? Hvordan er deres design?
* Især få din backend med, så søgefunktionen virker, og når der står der er 23 comments, så er der 23 comments. (Oversæt også til kommentar)
* Evt. revurdere farvevalget.

Overordnet set virker det på mig som om der er taget en wp template, og så er der begyndt at indsætte artikler uden videre. Det er rigtig synd, fordi det er en god ide du har, som sagtens kunne blive endnu federe :-)

Håber du kan bruge noget af det.

Mvh
Mads 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Tak for et brag af et bidrag. Tusind, tusind tak!

Og ja, der er et par (mange) småting, som forekommer, eftersom jeg aldrig kunne drømme om at kalde mig Wordpress-ekspert. [;-)]

Lad mig prøve at forholde mig til det:

Der kan godt kommenteres gennem Facebook (men korrekt, man kan ikke gennem det "kommentarsystem, som temaet bruger (det har jeg deaktiveret)). Det skal revurderes. 

Mht. farverne, så er det et bevist valg, eftersom sitet er content marketing, hvorfor farverne skal stemme over ens... som det ser ud nu. Ellers må jeg skide på det, hah.

Og ja, hover-effekt på knapperne kunne være fedt (har sat på billederne, hvilket jeg selv elsker, men ja, også på knapper)

Og søgefunktionen tror jeg blot, jeg deaktiverer; nægter at tro, mange vil savne den. 

Endnu en gang tusind tak for dit bidrag. Det er sku skønt. Der vil altid være et par småting, men mit overordnede mål er, at siden bare er nogenlunde velfungerende  og brugbar. Og det føler jeg den er.... i hvert fald ikke langt fra. Men selvfølgelig er den ikke perfekt, og bliver det nok ej heller lige foreløbig.  

Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal iøvrigt ikke lyde alt for pessimistisk, fordi man kan jo sagtens se du har lagt et stort stykke arbejde :-)

Jeg tænkte lige en ekstra ting i øvrigt. Nu kender jeg ikke lovgivningen hundrede procent. Men normalt indenfor fotografi, så må man ikke bruge andres billeder uden samtykke. Jeg kan se et af de billeder du bruger figurer kun på Deloitte hjemmeside, hvilket lader til de har haft en fotograf til at tage dette billede til dem. 
Har du afstemt med dem om at du må bruge dette billede på din hjemmeside? 

Mvh Mads

Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt du kunne bruge det til noget.

Jeg synes bare du skal stoppe op og tænke en ekstra gang. Fordi din ide er rigtig god, og som på sigt kan blive rigtig fed. Du kommer til at bide dig selv i halen, hvis du ikke får sat din backend op. Eksempelvis ift søgefunktionen. Din side kunne på sigt også bruges til at finde informationer i og med der bliver opdateret hele tiden med artikler. Et praktisk eksempel:
Lad os sige der sad nogle unge mennesker om 1 år og skulle lave en opgave om Trumps indsættelse. De kan huske din side, og går derfor ind for at søge informationer. De kan ikke finde de informationer. Derfor vil de søge på din side. Men der findes ingen søgefunktion. Dermed går de videre til en anden side. Hvis du for sat det op nu, vil du gøre dig selv en tjeneste fremadrettet. Især en nyhedsside kræver en søgefunktion. Man vil ikke sidde og kigge et arkiv igennem efter artikler med Trump.

Men som sagt bare mit synspunkt. Jeg synes det er ærgeligt nu når du har gjort sådan et stort arbejde, at du ikke får det sidste backend med. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Madsvouzalis:

Det skal iøvrigt ikke lyde alt for pessimistisk, fordi man kan jo sagtens se du har lagt et stort stykke arbejde :-)

Jeg tænkte lige en ekstra ting i øvrigt. Nu kender jeg ikke lovgivningen hundrede procent. Men normalt indenfor fotografi, så må man ikke bruge andres billeder uden samtykke. Jeg kan se et af de billeder du bruger figurer kun på Deloitte hjemmeside, hvilket lader til de har haft en fotograf til at tage dette billede til dem. 
Har du afstemt med dem om at du må bruge dette billede på din hjemmeside? 

Mvh Mads

Jeg tager din pessimisme som værende konstruktiv kritik, hvorfor jeg værdsætter den!

Mht. billederne, så har jeg fået at vide af min journalist- og chefredaktør-kammerat, at hvis det er pressebilleder, må de benyttes ved korrekt henvisning. F.eks. (Foto: Deloitte). Bemærk også, at det gør f.eks. Børsen, hvis ikke de har arkivfoto eller eget fotografi fra egen fotograf, som passer på artikel.

Billedteksten er ikke synlig, men den er på sitet (klik evt. på billede og "inspect/undersøg"). Det har jeg fået at vide er ok, men jeg er ikke ekspert, og jeg stoler derfor på ham, der har fortalt mig det. Hvis jeg tager fejl, må jeg gå på knæ og undskylde og slette billederne i en fart. Smile1

Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Facebook share virker heller ikke på artiklerne (oversæt til dansk -  Del):

http://ungeavisen.dk/coutinho-underskriver-ny-kontrakt-med-liverpool/

Du får lige en anden holdning også ;-) Når man er inde på en artikel, så mener jeg tiden er til at man tager stilling til hvad man præsenterer brugeren for. Hvad har brugeren brug for. Jeg vil godt vædde med at om 2 år er der ikke en eneste person som har printet en af dine artikler. Folk har altid en tendens til at sætte et print ikon, men undersøgelser viser at den aldrig nogensinde bliver brugt. Man kan også printet via browser menuen. For mig er det mere støj at have den. Ligeledes har du også man kan skifte skriftstørrelse. For mig er det også støj. Hvor man unge mennesker har brug for at skifte skriftstørrelse på din hjemmeside? Jeg tog mig selv i at trykke på dem, bare for at se hvad de gjorde. Fokus når du kommer ind på en artikel, er content i artiklen og ikke forskellige kanp funktioner. Min mening: Væk med dem.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er garanteret rigtigt. Jeg er ikke ekspert på området overhovedet. Ville bare lige gøre dig opmærksom på om du havde undersøgt det :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Madsvouzalis:

Facebook share virker heller ikke på artiklerne (oversæt til dansk -  Del):

http://ungeavisen.dk/coutinho-underskriver-ny-kontrakt-med-liverpool/

Du får lige en anden holdning også ;-) Når man er inde på en artikel, så mener jeg tiden er til at man tager stilling til hvad man præsenterer brugeren for. Hvad har brugeren brug for. Jeg vil godt vædde med at om 2 år er der ikke en eneste person som har printet en af dine artikler. Folk har altid en tendens til at sætte et print ikon, men undersøgelser viser at den aldrig nogensinde bliver brugt. Man kan også printet via browser menuen. For mig er det mere støj at have den. Ligeledes har du også man kan skifte skriftstørrelse. For mig er det også støj. Hvor man unge mennesker har brug for at skifte skriftstørrelse på din hjemmeside? Jeg tog mig selv i at trykke på dem, bare for at se hvad de gjorde. Fokus når du kommer ind på en artikel, er content i artiklen og ikke forskellige kanp funktioner. Min mening: Væk med dem.

Væk med "share" og print. Enig. Hvem deler alligevel? Og det kan folk gennem link.

Og ja, du har ret i, at et velfungerende website (specielt nyhedssite) skal være TOTAL opmærksom på, hvad man præsenterer for brugeren... min egen far er udvikler, så det er jeg fodret med i stedet for babymos, haha. 

Men ja, ikke fordi jeg skal undskylde noget, men dette handler bare om at få bragt noget på banen, som kan skabe content marketing. Så lidt hist og her vil der altid være, men jeg sætter utrolig stor pris på din hjælp og dine kommentarer. Og du har ret i aaaaalt, hvad du siger... tænk, man kan være så blind. Derfor det er fremragende at have ekstra øjne på sagen. Smile1

Finder du mere, der kan kritiseres, så modtager jeg det med åbne arme! 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 1. Jan 17
Indlæg ialt: 166
Fra  Online Relation Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

* Related post oversættes til dansk: http://ungeavisen.dk/faa-overblik-nye-bandepakke/
* F
ølg os: http://ungeavisen.dk/ (evt åbne i ny fane i stedet for at komme væk fra din side?)
* Hvis du scroller ned i bunden af en side, og bruge "go to top scrolleren", åbnes der en ny side: http://ungeavisen.dk/
*
 Øverst i venstre hjørne er datoen engelsk
http://ungeavisen.dk/ (I banneret står der "posted in xxx") -> oversæt til dansk
http://ungeavisen.dk/ (I footeren under andre sider. Selve ordnen skal laves om, så det føler menustrukturen. Er forside det samme som Hjem?)
  - Hjem
  - Politik & økonomi
  - Unge
  - Sport
  - Blog
  - Debat
  - Om os
  - Kontakt

Jeg håber du kan se hvor jeg gerne vil hen. 

Nå, nu vil jeg i gang med mine egne ting :-) God arbejdslyst.

Mvh Mads

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)