Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kold kanvas - hvilket tidspunkt er "bedst"?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har tænkt mig at give mig i kast med kold kanvas. Da jeg også er fuldtidsstuderende har jeg derfor ikke mulighed for at ringe kl 13-14 til mine B2B kunder. Mit spørgsmål er, er det ok at ringe til beslutningstageren af virksomheden i weekenderne, eller er det dårlig skik og noget som man bør undgå? Hvis I vil dele jeres egne erfaringer med kold kanvas sætter jeg også stor pris på det. God weekend :)

På forhånd tak!

- Kopi

Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen som kan hjælpe? Tongue Tied

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 162
Fra  LTZE Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen opkald i weekenden, tak! :-)

Mine bedste resultater ligger man-tors mellem 8-11.

Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Bernburg R. Schultze:

Ingen opkald i weekenden, tak! :-)

Mine bedste resultater ligger man-tors mellem 8-11.

Mange tak for svar Rasmus. Jeg kunne nemlig godt forestille mig, at opkald i weekenden ikke var vejen frem, så det var fint at blive bekræftet i det, rigtig god weekend :)

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Weekender er ren no go. Selv om vi arbejder meget, så har vi også et liv ved siden af.

Mandag er dårlige, da arbejde, mails ordre osv. hen over weekenden med et utal af mail fylder meget.

Fredage er dårlige, da det typisk er den dag virksomheder holder en smule rundstykke eller andet socialt og her er hjernen tunet ind på weekend og familie.

Hverdag mellem 8.00 og 10.00 er dårlige da man sidder med ting der bare skal laves og opgaver der er tikket ind over natten.

12.00 13.00 frokost, lad være. Man orker ikke at blive forstyret i frokosten hele tiden.

Efter 16.00, lad være da der kan være pres på fra flere sider for at få de sidste ting færdige inde fyraften.

Mit bedste bud er derfor:

Tir til tor:
10.00 til 12.00
13.00 til 16.00

Det er naturligvis ren subjektiv betragtet fra min kontorstol. (kan se at det rent faktisk også er i det tidsrum jeg bliver kontaktet)

Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:

Weekender er ren no go. Selv om vi arbejder meget, så har vi også et liv ved siden af.

Mandag er dårlige, da arbejde, mails ordre osv. hen over weekenden med et utal af mail fylder meget.

Fredage er dårlige, da det typisk er den dag virksomheder holder en smule rundstykke eller andet socialt og her er hjernen tunet ind på weekend og familie.

Hverdag mellem 8.00 og 10.00 er dårlige da man sidder med ting der bare skal laves og opgaver der er tikket ind over natten.

12.00 13.00 frokost, lad være. Man orker ikke at blive forstyret i frokosten hele tiden.

Efter 16.00, lad være da der kan være pres på fra flere sider for at få de sidste ting færdige inde fyraften.

Mit bedste bud er derfor:

Tir til tor:
10.00 til 12.00
13.00 til 16.00

Det er naturligvis ren subjektiv betragtet fra min kontorstol. (kan se at det rent faktisk også er i det tidsrum jeg bliver kontaktet)

Det sætter bestemt tingene i perspektiv ift. de ting du nævner, så det vil jeg da have med i tankerne. Tak for inputtet, og god weekend :)

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kopi23:
Jeg har tænkt mig at give mig i kast med kold kanvas. Da jeg også er fuldtidsstuderende har jeg derfor ikke mulighed for at ringe kl 13-14 til mine B2B kunder. Mit spørgsmål er, er det ok at ringe til beslutningstageren af virksomheden i weekenderne

Jeg forstår ikke scenariet at du ikke har mulighed for at ringe mellem kl. 13-14, bliver til et weekend spørgsmål.

Du skriver også at du har B2B kunder og så bør du da kende dem, bedre end nogen på Amino.

Eller mener du at enhver på krak.dk eller andre steder er en kunde, så vil alle på Amino gerne vide hvordan du lige napper dem uden kontakt.

/ Henrik

 

 

Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Henrik Hansen:

Kopi23:
Jeg har tænkt mig at give mig i kast med kold kanvas. Da jeg også er fuldtidsstuderende har jeg derfor ikke mulighed for at ringe kl 13-14 til mine B2B kunder. Mit spørgsmål er, er det ok at ringe til beslutningstageren af virksomheden i weekenderne

Jeg forstår ikke scenariet at du ikke har mulighed for at ringe mellem kl. 13-14, bliver til et weekend spørgsmål.

Du skriver også at du har B2B kunder og så bør du da kende dem, bedre end nogen på Amino.

Eller mener du at enhver på krak.dk eller andre steder er en kunde, så vil alle på Amino gerne vide hvordan du lige napper dem uden kontakt.

/ Henrik

 

 

Tak for dit input.

Ift. at jeg ikke kan ringe mellem kl: 13-14 skyldes (som jeg tidligere har nævnt) at jeg er fuldtidsstuderende, og er på studiet fra kl 8-16, hvorfor jeg ikke kan ringe kl 13-14. Derfor spurgte jeg til om det ville være "ok" at ringe i weekenderne. Igen, jeg spørger blot fordi jeg INGEN erfaring har med kold kanvas.

Ift. din sidste kommentar ved jeg ikke hvordan jeg skal forholde mig til det, men nej jeg kontakter ikke alle på krak.

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok så fik vi klarhed.

Du kan jo slet ikke ringe på hverdage i dagtimerne og du har ingen kunder selvom du nævner at du har kunder.

Jeg tror mere på at du tænker på potentielle kunder og ikke som du nævner det  KUNDER som du har.

Kanvas er den sværeste TM del som findes og med din usikkerhed er det NO go.

Du kan lave et selv studie på nettet og skaffe viden.

Personligt har jeg mødt mange som har været tidligere butiks ansatte, som faktisk var bange for at selv være den opsøgende...

Tror du skal finde andet....som er lønnet

Henrik

 

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Henrik Hansen:

Ok så fik vi klarhed.

Du kan jo slet ikke ringe på hverdage i dagtimerne og du har ingen kunder selvom du nævner at du har kunder.

Jeg tror mere på at du tænker på potentielle kunder og ikke som du nævner det  KUNDER som du har.

Kanvas er den sværeste TM del som findes og med din usikkerhed er det NO go.

Du kan lave et selv studie på nettet og skaffe viden.

Personligt har jeg mødt mange som har været tidligere butiks ansatte, som faktisk var bange for at selv være den opsøgende...

Tror du skal finde andet....som er lønnet

Henrik

 

Det kan godt være at jeg ikke har været klar nok. De gange jeg skrev "kunder", mente jeg naturligvis potentielle kunder. Potentielle kunder som jeg ville opsøge via kold kanvas.

Men blot fordi at der er nogle forhindringer ift. mit studiet som det er i dag, kan det ikke afholde mig fra at drive min virksomhed. Det ville være at kaste håndklædet i ringen og sådan en indstilling kommer man ikke langt med, men tak for din "bekymring".

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)