Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat, befordring og fradrag ved forskellige arbejdspladser.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Min kone er studerende, og er blevet tilbudt job på skolen, hun skal kører ud til nogle institutioner i landet, i egen bil, og "optræde". Men af en ukendt grund, så kan de ikke udbetale kørselspenge, men kun ren timeløn.

Kan hun trække kørsel fra for kørsel mellem de mange institutioner, rent skattemæssigt?

Skal hun i så fald føre kørebog, da det kun er enkelte dage på måneden, og lokationerne er forskellige fra gang til gang?

Typisk vil en dag se således ud:

Køre fra hjem

Ankommer på institution 1

Ankommer på institution 2

Ankommer på institution 3

Ankommer hjem.

Total kørt 450 km

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det var jo en sjov aftale at hun skal køre selv. Hvis ikke arbejdsgiveren betaler kørepenge så er det fradrag som befordringsfradrag som jo er fra 24 km og op og en del mindre end kørselsfradrag - som jeg husker det-  vent om andre mener andet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt korrekt, at kun befordringsfradraget kan anvendes, såfremt der ikke er indgået aftale om kompensation for kørsel i form af decideret kørselsgodtgørelse.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

OT
Kan det passe at en skole kan pålægge en ansat at skulle bruge egen bil til at køre rundt til flere arbejdssteder, og samtidig nægte at betale skattefri kørselsgodtgørelse?
Hvis det er en privat skole kan de naturligvis gøre som de vil.
Men hvis det er en offentlig (statslig/kommunal) lyder det usædvanligt, og som en sag for medarbejder-repræsentanter.
Blot en tanke

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 05:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan godt passe - hvis den ansatte er ansat på timeløn og ikke på funktionær- eller tjenestemandslignende vilkår.

Det lyder jo grangiveligt som en løsarbejder eller vikar i dette tilfælde...

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder også helt tosset i mine ører, men sådan er det åbenbart.

Det lyder lidt fusket. Men bare der strømmer penge vores vej, er det fint.

Tak i øvrigt for svar alle sammen! Jeg sidder netop og læser Martin Thorborgs bog, med tippet om at ringe til skat, og de er helt enige med jer om at der skal føres kørebog.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 06:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bare du så er opmærksom på, at kørebogen i det tilfælde kun kan bruges til at ansøge om befordringsfradrag,og ikke kørselsgodtgørelse, idet hun er ansat som lønmodtager og ikke kører som selvstændig :)

Husk eventuelt allerede nu at lave en kilometerberegning som er så præcis som muligt, og derefter at ændre forskudsopgørelsen for 2017 så den indeholder befordringsfradraget. Alternativet er at regulere i slutningen af året, så I ikke risikerer en restskat hvis kørslen ophører i starten af året, og I glemmer at regulere forskudsopgørelsen efterfølgende. Bare et tip.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)