Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til markedsføring af webshop.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu i et par år drevet min webshop, der sælger rengøringsmaskiner, rengøringsmidler og tilbehør til primært private. Det er maskiner som højtryksrensere, støvsugere, damprensere osv. 

Jeg har det meste af tiden markedsført mig på google adwords, men har stoppet det meste af aktiviteten der, da jeg synes det blev for dyrt og det ikke gav nok salg. Derudover har jeg en facebook side med ca. 800 likes på, hvor jeg en gang imellem laver konkurrencer osv. Så har jeg ca. 300 nyhedstilmeldte som jeg sender nyhedsbreve til nogen gange. 

Har i nogen ideer til hvordan jeg kunne markedsføre min webshop på andre måder, så jeg kan opnå flere besøgende og mere salg?


Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Det er svært at vurdere hvad du skal gøre..
Når du skriver det er til private -så kan disse emner være relavante..

Du kunne først undersøge hvad folk spørger til omkring de produkter du sælger - eller tilsvarende produkter - Rengørings i almindelighed

Kom med gode råd til rengøring, vedligeholdelse af maskiner (relateret til de produkter du sælger)

Her er nogle Google søgninger

https://www.google.dk/search?q=reng%C3%B8ringstip+video&oq=reng%C3%B8rings&aqs=chrome.1.69i57j69i59l4j69i60.8102j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

https://www.google.dk/search?q=reng%C3%B8ring+r%C3%A5dgivning&oq=reng%C3%B8ings+r%C3%A5d&aqs=chrome.3.69i57j0l5.9207j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

 

En rengørings "Gør Det Let"

Du kunne lave youtube videoer (brug en telefon på Tripod eller håndholdt )

Begynd og blogge om emner som har værdi for dine potentielle kunder - ikke salg kun værdifuld indhold...




God arbejdslyst!!


René

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

At du har 800 likes på din Facebook giver dig en "base" at arbejde ud fra. Det er fedt. Det betyder, at du allerede organisk får nogle besøgende. Dog vil jeg klart anbefale dig at udnytte netop dette mere - annoncer på Facebook! Det er utrolig fantastisk. Find ud af, hvem din typiske målgruppe er - hvor gammel er vedkommende? Er det en kvinde (OBS! Ingen sexistisk mening bag dette om, at kvinder gør rent Smile1 ). Men når målgruppen er fundet, så kan du begyndte at annoncere mod den målgruppe, som du kan vælge i Facebooks egen annonceadministrator. Start med et par små kampagner med forskellig tekst og billeder + budskaber og se, hvilket virker bedst - derefter kan du for alvor begynde. 

Har du tænkt på søgemaskineoptimering? Derved kan du organisk få kunder gennem Google, når din hjemmeside bliver synlig, som den gør, når du bruger adwords. Konkrete SEO-tips har jeg ikke mange af, eftersom jeg laaaaaangt fra er ekspert på dette område, men jeg ved dog, at der er rigtig mange, der kan hjælpe dig med netop dette herinde, hvis du blot giver udtryk for at efterspørge det. Ellers gør grundarbejdet - find søgeord (f.eks. gennem Google Trends) - og skriv et par SEO-tekster samt få nogle links ind. Men som sagt er det ikke mit område, hvorfor andre kan hjælpe dig meeeeeeeget mere.

Hvad med PR? Har du overvejet - eller måske allerede - taget kontakt til pressen? Find en interessant vinkel på din historie, hvor du kan fortælle, hvad der er unikt ved netop dig og din rengøringswebshop. Hvis du er god, så kommer du i avisen/radioen/TV. Det giver RIGTIG meget. F.eks. er det værd at tage fat i den lokale radiostation - det er måske ikke millionvis af mennesker, du når du til, men det er klart bedre end ingenting; og det koster ikke mere end 1 arbejdstime. Overvej evt. også den lokale avis. Mange større aviser (Berlingske f.eks.) ejer små aviser, hvorfor vejen til de større aviser er nemmere, hvis du ender i en mindre avis. Blot et råd til inspiration. Smile1

Held og lykke med salget!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)