Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Promille udregning af import

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg sidder med et lille regnskab, for at finde ud af, om det jeg har i tankerne, er en god idé.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvornår promillen skal indregnes, og om de andre overhoved står i rigtig rækkefølge :o :

Håber i kan hjælpe :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør nok sætte dig lidt bedre ind i reglerne inden du begynder at lege importør. 

Told beregnes af varens pris + fragtomkostninger. dertil kan der komme evt. antidumpningstold.

Hvordan kommer du frem til at 3.5 promille giver 14,6 tusinde?  Glem alt om de 3.5 promille det har jo stort set ingen betydning i det samlede regnskab.

Moms skal slet ikke medtages i regskabet, da den ikke skal betales men modregnes i momsregskabet.  Hvordan får du momsen til 18,2 tusinde ??

Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Du bør nok sætte dig lidt bedre ind i reglerne inden du begynder at lege importør. 

Told beregnes af varens pris + fragtomkostninger. dertil kan der komme evt. antidumpningstold.

Hvordan kommer du frem til at 3.5 promille giver 14,6 tusinde?  Glem alt om de 3.5 promille det har jo stort set ingen betydning i det samlede regnskab.

Moms skal slet ikke medtages i regskabet, da den ikke skal betales men modregnes i momsregskabet.  Hvordan får du momsen til 18,2 tusinde ??

Promillen er regnet sammen som værende =(indkøbspris+told+fragt)*1,35 (promillen). Det er det samlede beløb inkl. promillen som bliver 14,6k.

Momsen er 1,25 ganget med de 14,6k.

Dette er blot et regnskab for at få et slag på tasken, om det kan betale sig at føre idéen ud i livet. Tænker at momsen skal medregnes, for at få en realistisk salgspris. Er godt klar over at momsen skal registreres i et momsregnskab, men jeg søger efter en ca. beregning, som kan vise mig om idéen er helt ude i skoven, eller om jeg skal bruge yderligere tid på dette - en form for fodarbejde. Er der andre måder at gøre dette på ?

Ser nu, at promillen er sat til procent, og derfor prisen bliver så høj, men resten af regnestykket skulle jeg mene passer.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

asdda:

Promillen er regnet sammen som værende =(indkøbspris+told+fragt)*1,35 (promillen). Det er det samlede beløb inkl. promillen som bliver 14,6k.

Momsen er 1,25 ganget med de 14,6k.

Er ked af at sige det men regne kan du altså ikke!  Så vidt jeg ved så er promillesatsen beregnes udfra selve tolden.

 

Din beregning vil være

Varens pris:   7.000 DKK / 1000 stk.

Fragt pris:     3.000 DKK

Told ( sats 12 %) 10.000 X 12 / 100 =  1200, DKK

Samlet import omkosninger:  10.000 DKK + 1.200 DKK =  11200 DKK pr. 1000 stk.

Pris pr. stk.  11,20 DKK (Prisen er ekskl. moms)

 

Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

asdda:

Promillen er regnet sammen som værende =(indkøbspris+told+fragt)*1,35 (promillen). Det er det samlede beløb inkl. promillen som bliver 14,6k.

Momsen er 1,25 ganget med de 14,6k.

Er ked af at sige det men regne kan du altså ikke!  Så vidt jeg ved så er promillesatsen beregnes udfra selve tolden.

 

Din beregning vil være

Varens pris:   7.000 DKK / 1000 stk.

Fragt pris:     3.000 DKK

Told ( sats 12 %) 10.000 X 12 / 100 =  1200, DKK

Samlet import omkosninger:  10.000 DKK + 1.200 DKK =  11200 DKK pr. 1000 stk.

Pris pr. stk.  11,20 DKK (Prisen er ekskl. moms)

 

Sgu heldigt ingen af de censorer jeg har været oppe til, har fundet ud af, at jeg ikke kan regne endnu! ;-)

Efter min EDIT * i det andet svar, får jeg resultatet til det samme - 11.200,00.

Er det helt galt at smide momsen med? Dette giver vel et mere validt resultat, da momsen vil blive medregnet i praksis? - Igen, ved godt at momsregnskabet er i en helt anden boldgade, men er jeg helt tabt pga. momsregnskabets regneregler?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

asdda:

Efter min EDIT * i det andet svar, får jeg resultatet til det samme - 11.200,00.

Er det helt galt at smide momsen med? Dette giver vel et mere validt resultat, da momsen vil blive medregnet i praksis?

Jeg kan så ingen steder se at du kommer frem til 11.200  men lad nu det ligge!

Hvorfor i alverden vil du smide moms på varen? Hvordan kan det give et mere validt resultet? 

Momsen pålægges jo kun på din salgspris  ( importprisen + omkostninger + din fortjeneste).   

Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

asdda:

Efter min EDIT * i det andet svar, får jeg resultatet til det samme - 11.200,00.

Er det helt galt at smide momsen med? Dette giver vel et mere validt resultat, da momsen vil blive medregnet i praksis?

Jeg kan så ingen steder se at du kommer frem til 11.200  men lad nu det ligge!

Hvorfor i alverden vil du smide moms på varen? Hvordan kan det give et mere validt resultet? 

Momsen pålægges jo kun på din salgspris  ( importprisen + omkostninger + din fortjeneste).   

Så jeg kan udlede at moms udelukkende medregnes i momsregnskabet, og ingen andre steder. Jeg takker for din hjælp, og går i krig med denne :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

asdda:
Så jeg kan udlede at moms udelukkende medregnes i momsregnskabet

Ja for import momsens vedkommende.

Når du har beregnet din ønskede salgspris skal denne naturligvis pålægges 25 % moms. 

Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker 😊

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte i øvrigt at vise hvor lidt de 3,5 promille betyder for dit regnestykker.

De 3,5 promille beregnes ud fra toldbeløbet, i dit tilfælde:  1200 DKK X 3,5 / 1000 = 4,2 DKK.  udgift pr. vare enhed bliver så 4,2 DKK / 1000 stk. =   0,0042 DKK/stk. så ikke en gang 1 øre pr. stk.

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)