Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavn findes allerede - på en måde...?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)


Jeg har fundet et (synes jeg selv) super godt domæne til en hjemmeside der skal sælge mobil udstyr m.m. Lad os bare kalde det "www.domænenavnet.com. 

Problemet er således:
Der findes allerede et stort telefonselskab, lad os sige Telenor, som videresender dig til www.telenor.dk hvis du søger på "domænenavnet.dk" -  men ikke "domænenavnet.com" Forskellen er altså .dk og .com.

Kan der ske noget ved at jeg køber .com og sælger mobil tilbehør derfra, når Telenor ejer og vidersendere dig hvis du skriver .dk? 

^ Det var lige en del hårdere at formulerer på skrift en jeg havde regnet med, men jeg håber i forstår hvad jeg mener .

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de ejer navnet så bestemt ja

Tilmeldt 22. Jan 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså domænenavnet.dk videresender dig til deres hjemmeside, men domænenavnet.com er ledigt. Så de ejer det vel kun med .dk?

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ordet før.com er et varemærke vil du jo tabe en sag om det. Du kan jo ikke bare købe fona.com eller hvad der nu måtte være

Tilmeldt 22. Jan 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus v
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Navnet kan være beskyttet af et varemærke, ud over det vil du kunne tabe evt en retssag fordi de kan bevise de har haft brugt navnet i længere tid end dig..

Hvis jeg var dig ville jeg vælge et andet navn bruge mindre tid på det nu og evt mindre tid i fremtiden hvis nogen skulle følge sig trådt på.

Og så mere tid på dit projekt og ligge din energi der i stedet for !
Navnet betyder selvfølig noget, men det ikke er ikke det der gør dine kunder gladere !

Det er blot mit input og min mening !

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)