Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing- Gennem banken.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 16
Indlæg ialt: 7
Fra  Klinik for fodterapi v/Anita Vive Hillmann Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået et fint tilbud fra banken om at 'låne 130.000' betale et leasing beløb hver md i 3 år, også derefter betale lige omkring 20.000 kr også er udstyret mit.

Det er en god løsning for mig. Ved siden af dette har jeg også fået en kassekredit på 120.000.

Jeg skal starte en klinik for fodterapi og vil ikke være momspligtiget.

Og af netop den grund har jeg lidt svært ved at gennemskue, hvordan og hvorledes jeg for fradrags fordele ved denne leasing aftale??

Har søgt nettet TYNDT og kan ingenting finde der er for mig at forstå.

Håber nogen her, har en ide om hvordan det forholder sig for mig?

Dernæst.. Hvornår er det smart at få fat i en revisor når man fatter meget lidt af bogføring osv?

Jef gar talt med nogle stykker om hvad jeg har brug for, også vil de vende tilbage på mail... Men det gør de bare ikke.

Kan det være fordi min virksomhed er for lille og at de ikke kan tjene ret mget på mig??

På forhånd tak :-)

Venligst

Anita Hillmannn

Tilmeldt 22. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anita

Såfremt du ikke er momspligtig, så vil du naturligvis ikke have fradrag for momsen på det udstyr du leaser. Du skal i stedet fradrage hele udgiften i dit regnskab. Fordelen for dig består så i, at du ikke skal pålægge moms hos dine kunder, hvilket vil gøre, at dine ydelser bliver "billigere" for kunden end hvis de skulle betale for en ydelse med moms. Det skyldes, at private personer jo ikke kan fradrage moms.

Hvad angår revisor, så vil jeg umiddelbart tage fat i en fra starten af, nu når du ikke er så stærk indenfor bogføring. Du skal være opmærksom på, at når du driver momsfritaget aktivitet, så skal du afregne lønsumsafgift. Også en god idé, at få en revisor til at hjælpe dig med dette.

Du er velkommen til at skrive en pb, såfremt du har brug for hjælp vedr. bogføring og regnskab :)

Tilmeldt 9. Aug 15
Indlæg ialt: 2
Fra  Klinik for fodterapi "Godtgaaende" Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anita/ Mellie

1: jeg kan ikke anbefale dig at lade dig momsregistrere ( medmindre din kontrakt med banken kræver det). Du skal tage bogføringen selv og så er det lettere at betale moms og du er ikke momspligtig før dit varmeslangerne overstiger et vist beløb

2: din forretning er ikke for lille, alle er på jagt efter kunder. Jeg fandt en side på Google hvor man kan indhente tilbud på et revisionsjob. Du beskriver jobbets omfang og så kan interessserede  revisorers byde ind.

3: du kan udnytte muligheden for at købe et gyldigt svar fra skat. Det svar de giver er gyldigt i 3 år frem uanset om reglerne ændrer sig senere.

4: bogføring. Det klarer du altså selv. Det koster en bondegård at aflevere en nettopose med fakturaer mv til en revisor. På papir eller i Excel laver du 6 kolonner: en til dato, indgående faktura, udgående faktura, beløb for indgående, beløb for udgående og sidste kolonne til bemærkninger. Når dagen er slut noterer du datoen og dagens faktura. På den måde har du altid overblik over din økonomi. Når året er omme mailer du bare arket til din revisor

5: prøv om der måske findes et sted hvor man kan få gratis råd og vejledning af en erhvervsjurist. Men jeg ville nok gå til Skat for at betale for et svar. Det kræver så blot at du er meget skarp på at formulere det du præcist vil vide?

God arbejdslyst. Aase25

Tilmeldt 9. Aug 15
Indlæg ialt: 2
Fra  Klinik for fodterapi "Godtgaaende" Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

PS: fodterapeuter er fritaget for lønsumsafgift

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)