Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gøre jeg? Ansat.. lønseddel.. vigtigt..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg driver et autoværksted, og virksomhedsformen er I/S. Jeg har haft en ansat her i den her måned, som deltidsmedarbejder ca. 60 timer. Jeg skal snart til at lave lønseddel, som de ansatte skal give til hans kommune. Hvordan gøre jeg? Skal jeg informere skat at jeg har en ansat, hvis ja, hvordan? Hvordan laver jeg en lønseddel osv. osv.

Håber nogle kan hjælpe. Tak.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Først er jeg ikke vild med  du skriver JEG driver en form som I/S for det er noget I skal være flere om og ikke JEG.

Så er jeg heller ikke vild med autoværksted i I/S form med mindre I er skarpe SAMMEN og sikre på ikke at tage større risiko - som f.eks ved ansatte, for så så jeg dig hellere i et IVS eller ApS helt ærligt. Autoværksted og ansatte lyder som en vis risiko men nå:

Ja I skal være arbejdsgiver registrerede og det foregør ved afkrydsning i virk.dk som indloggede under ændringsblanketten

Du bør så nok bruge et løn program - f-eks www.danlon.dk som skaber en lønseddel for dig - man i alle fald skal du jo indberette lønnen til skat. Det gør danløn for dig, eller du kan bruge e.indkomst eller letløn i skat.dk men der får du ikke en egentlig lønseddel

Du kan også kontakte www.bluegarden.dk - det er dyrere men til gengæld lave de det hele for dig, bare du giver dem personens CPR og timer + løn (du skal stadigt selv være arbejdsgiver registreret i virk.dk

god vind med det, for det er jo lidt fedt at kunne beskæftige mennesker og give dem løn, så godt gået

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Vi er 2 som driver selvskabet selvfølgelig. Vi vil også i længere sigt omdanne det til et ApS, det kræver en hel del penge, så derfor må det vente lidt.

Kan du gå lidt mere i deltager i anden del? Altså med hensyn til hvordan jeg indberetter det til skat? Lidt mere i detaljer?

MANGE TAK PÅ FORHÅND. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

enten via et lønprogram som danløn eller bluegarden som tager sig af det - eller ved selv, som arbejdsgiver registreret, at logge på skat.dk med virksomhedssignatur, gå i ansatte og e-indkomst - indberet online - taste personens cpr og så lønnen osv - i de korrekte felter som vil fremgå - men det er der lønprogrammer jo klarer indberetningen for dig, så test og tilmeld www.danlon.dk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)