Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor virker mit domæne ikke? HJÆLP!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er meget frustreret over at mit domæne ikke virker. Min nye hosting udbyder refererer til min gamle hosting udbyder og siger at domænet ligger hos dem og problemet er der. Min nye hosting udbyder har også forsøgt at flytte domænet til dem, men de siger noget omkring at "domænet er låst" og låsen kan kun registratoren åbne op.

Mit domæne hedder (indhold fjernet) - Er der en venlig sjæl som kan forklare mig hvad der foregår? Lige nu er domænet helt dødt!
Min nye hosting udbyder har hjulpet mig meget men de kan ikke gøre mere i denne sag og henviser til den gamle udbyder. Den gamle udbyder svarer ikke rigtigt og siger de ikke ved noget men skal kontakte den nye udbyder. Er der nogen af jer eksperter som kan fortælle mig hvor problemet ligger?

Min nye hosting udbyder: proudwing.dk

Gamle hosting udbyder: cmseksperten.dk

Please hjælp :(

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det er et .com domæne, så skal man bruge et såkaldt auth id/kode, når man vil flytte domænet til en ny udbyder.

Den sende kun til registranten på domænet, som du allerede har fået info om og du kan se hvem registranten er her http://whois.domaintools.com/zlcopenhagen.com

Hvis det er din gamle udbyder og hans mail der står som registrant, er det også ham der modtager mailen med auth id/kode, hvorfor der ikke rigtig er nogen vej uden om, end at forsøge at få fat i ham så han kan sende den videre.

 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt skal du vente til domænet udløber og håbe på, at han ikke forlænger det.

Med .dk domæner, går der altid noget tid efter udløb, før domænet egentlig er helt frit igen. Jeg ved ikke hvordan det forholder sig med .com domæner.

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået AUTH koden, men den nye udbyder får svar retur at "domænet er låst"

Jeg har Googlet lidt og man kan åbenbart låse domæner. Men hvorfor er min hjemmeside nede? Domænet svarer ikke på noget som helst? :(

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah okay.

Kan man ligefrem låse dem? Det var jeg faktisk ikke klar over.

Jeg kan ikke svare dig på, hvorfor domænet er nede må jeg indrømme. Håber der er nogle klogere end mig :)

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Zahid:
Jeg har fået AUTH koden, men den nye udbyder får svar retur at "domænet er låst"

Du skal bede den gamle udbyder om at "unlock" domænet.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

GodeToner:

Zahid:
Jeg har fået AUTH koden, men den nye udbyder får svar retur at "domænet er låst"

Du skal bede den gamle udbyder om at "unlock" domænet.

Han lægger ansvaret fra sig, og siger at jeg har fået den kode jeg skal ha, og kan slet ikke komme igennem ham. Hvad gør man? Jeg ved ik, hvad der er op og ned i alt det her rod. Har virkelig brug for hjælp! 

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Zahid:
Han lægger ansvaret fra sig, og siger at jeg har fået den kode jeg skal ha, og kan slet ikke komme igennem ham. Hvad gør man? Jeg ved ik, hvad der er op og ned i alt det her rod. Har virkelig brug for hjælp! 

Hej

Kode er en ting, unlock er en anden, du skal bede ham unlocke dit domænenavn som en anden skriver så du i mellemtiden kan starte flytteprocessen, du skal også bede ham skifte dine navneservere til din nye udbyders navneservere, så vil dit domænenavn virke med det samme imedens flytteprocessen er igang.

Mvh WebHosting A/S

Tilmeldt 20. Jan 17
Indlæg ialt: 23
Fra  Fix-IT Consulting ApS Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Step 1

Hvis du har et login til CMSeksperten og kan rette i DNS så skal du starte der. Du kan så pege domænet over til din nye udbyder så du kan få det i gang igen med det samme, alternativt skal du bede CMSeksperten om at lave en DNS pegning over til din nye udbyder.

Step 2

Jeg har lige været inde og se på http://whois.domaintools.com/zlcopenhagen.com

Her er status "Registrar Status" ikke locked. Men i redemptionPeriod (domæne er opsagt).

Hvis du ser her kan du se hvordan det ser ud hvis det er låst:  http://whois.domaintools.com/ibm.com

Når et domaæne er i redemptionPeriod betyder det at det venter på at udløbe, det kan tage den periode der er betalt for plus ca. 30 dage. altså i dit tilfælde kan domænet købes af andre ca. den 22/4-2017 indtil da er det kun dig der kan reaktivere domainet, og det koster typisk ca.100$

Jeg vil anbefale dig at tage fat i https://www.1api.net/ som er der hvor CMSeksperten er forhandler, og bede dem om at genaktivere dit domæne og flytte det over til din nye udbyder. Du kan også bede din nye udbyder om at genaktivere og flytte, men det virker ikke som om det er noget de laver ofte...

Hvis det var mig ville jeg nok finde en stor udbyder der har styr på det og så få dem til at fikse vi bruger selv https://www.a2hosting.com/

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du ikke en brugerkonto hos din gamle udbyder? I så fald, burde du kunne logge ind der, og selv oplåse domænet. Når det er gjort, kan du bruge din AUTH-kode til at flytte domænet.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)