Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

told afgifter på 'gaver'

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Min leverandør i Kina har været så venlig at sende nogen gratis produkter med min store forsendelse, som et plaster på såret for en forsinket leveringstid. Jeg kan dog ikke regne ud om disse skal fortoldes og hvis ja, med hvilken værdi? håber i som altid kan hjælpe mig! :D

Mvh

Asger

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at pga. alt den handel fra Ebay og Aliexpress, hvor der bevist snydes ved at sætte flueben i "gavefeltet" på pakker, så tror jeg at du godt kunne risikere at toldvæsenet tager pakken, bare fordi der står "gift".

Så er det dig der skal bevise at du ikke har betalt noget for den, og derfor ikke skal betale told og moms.

Det ville i hvert fald være mit bud. :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt skal man betale told om moms af gaver over et vist beløb.  I en erhvervsforsendelse vil SKAT nok ikke ligefrem tro på gaver,

Du skal få din leverandør til at medsende dem som "vareprøver free of Charge" skal fremgår af fakturaen.

Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

det var en snedig plan! jeg snakkede med min speditør, der siger at de bare skal have en fiktiv pris, men dit forslag lyder mere lovende :) mange tak for dét!

Tilmeldt 22. Oct 15
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, det er notop al den mistanke jeg ikke har lyst til at bliver fanget i fra min speditrør. jeg forsøger mig med samples måden og ser om den holder vand :) tak for svart!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)