Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt og moms 2017

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg forsøger at hitte rede i den nye lovgivning omkring fragt og moms for webshops. Jeg har søgt både Google og Amino igennem, men har desværre ikke fundet et svar jeg forstår. Jeg håber at I vil hjælpe mig med at forstå det regnskabsmæssige, hvis jeg tager eksempel i min egen virksomhed.

Vi tager pt. 50,- for fragt, uanset ordren, inkl. moms. Det er dog forskelligt hvor meget vi betaler for fragten, da vægten varierer. Hvordan håndterer jeg dette regnskabsmæssigt? Hvad sker der hvis jeg "tjener" på fragten ved at tage mere for fragt end jeg betaler? Og hvad med den omvendte situation hvor jeg betaler mere end jeg tager?

Lad os antage at vi har taget 50 kr. for fragt inkl. moms, men kun har betalt 30 for at sende varen (ex. moms, da der vist ikke er moms på frimærker?)

Fragt: 40

Fragtmoms: 10

Fragtomkostning: 30

Er differencen på fragt og fragtomkostningen så et overskud? Og i omvendte tilfælde et underskud?

God dag!

Mvh.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil da mene at, hvis du tjener penge på at "sælge" fragt, så er det er overskud som du skal beskattes af.
Og ligeledes modsat, hvis du taber penge på at sælge fragt. så kan det trækkes fra.
Så jeg er enig med dig. :)


Du har sikkert to konti i dit bogholderi, en til indtægten af "salg af fragt" og en til udgiften.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du ser bare fragt helt som vare. Der er skat på overskud og har du tab ja så trækker det andet overskud ned.

Eneste forskel 2017 er, at tidl kunne man undlade moms på fragt med postDK (hvis fragt købt uden moms som frimærker mm) - og fra 2017 kan man ikke det

Bare se fragt helt som alt andet - Der er momsfradrag KUN hvis det fremgår ved købet (og sådan er det jo også for varer) og du skal lægge moms på alt salg (ganske som for varer) og overskud og underskud er helt som for varer også - og det hele indgår jo bare samlet i regnskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John. 

Bare lige for at være sikker. Er vi enige om, at der ikke er moms på købet af frimærker, men der er moms når de "videresælges" som fragt i webshoppen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

ja ikke moms på alm frimærker - men på frankeringsmærker - det vil fremgå af din kvittering og ja altid moms på salget

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)