Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke få erhvervskonto

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme og lige nøjagtigt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

post2svar@gmail.com:

Tror du misforstår ham lidt, han spørger hvorfor han ikke kan få konto og det kan han godt hvis han bruger min kontakt om det et ivs aps a/s er ligegyldigt når man bruger dem jeg bruger

Et selskab ser min samarbejdspartner som det er en selvstændig juridisk enhed

At han sender regning som løn modtager er fuldstændig ligegyldigt når man starter et ivs eks op og man kun er sig selv er man løn modtager i et selskab,

nej jeg misforstår ikke - hverken at det i høj grad afhænger af ejer i IVS med bankkonto - men bare det bliver bekræftet INDEN man stifter selskabet at banken vil stille op - så er det fint - (tosset at stifte hvis man er i RKI og bagefter se, at man måske stadigt ikke kan få konto. Det skal lige bekræftes FØRST

Bestemt heller ikke om faren ved at sende regning som lønmodtager i selskabsform. Det er klart skattefarligt - op til klart over 100% skat som gennemgået i linket tidl af en ekspert på området

Hvis bare trådstarter har skriftligt fra skat at præcis det hun vil med fast løn og tid og hvad der ellers kan være i det - godt må faktureres i selskab (og ikke en risiko for misforståelse i telefonen) så er det selvklart i orden - men at fakturere lønmodtager arbejde i selskab er ikke lovligt

vh JohnH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cecilie b:

Tusind tak for svarene.

Jeg har snakket med skat og ifl. Dem er der ingen problemer i den form for kontrakt.

Jeg var nemlig selv meget i tvivl så de var mit første opkald.

Igen. Tak for svar :)

Super - SKriv det til dem - log ind i skat.dk og forklar hvad det er du skal og hvad det er de har sagt IKKE er et problem at fakturere - hverken fra personlig virksomhed (ikke problem for dig - højst for betaler) eller fra selskab (normalt problem for dig) så er det godt

  1. Nøjes ikke med opringning tilskat - beskriv det helt kort og skriv du vil fakturere fra et IVS hvis det er det du vil
  2. Hvis du vil IVS fordi du tror du dermed kan få erhvervskonto - så få garanti for banken om erhvervskonto med dig som i RKI og ejer af IVS INDEN du stifter

Jeg ville gøre som Whiskey tror jeg - bruge en personlig konto trods alt hvis ikke du skal have købs moms retur og så bare køre på men er 1 og 2 klaret er den fin

Du må bare ikke i RKI desperation træffe en dårlig beslutning

God vind med det - vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)