Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den simpleste virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer
Jeg overvejer at starte en virksomhed - den skal være så simpel som muligt. Med det mener jeg, at jeg søger den måde at gøre det på, der giver mig det mindste administrationsbøvl. Jeg vil hellere bruge tid på at rent faktisk arbejde. Det er ikke en virksomhed, som jeg skal leve af, da jeg har et fuldtidsarbejde ved siden af.

Håber der er nogen der har nogle gode erfaringer derude :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Se lidt om forskel på personlig virksomhed og selskab - og vælg så, hvis du ikke har større risiko i det du skal i gang med - personlig virksomhed som er klart simplest - i drift og at komme ind og ud af igen hvis man vil http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Overvej at smide 55 kr efter min e-bog om Personlig virksomhed som i link - så får du alt du behøver om stiftelse, skat, moms, pligter, muligheder og inspiration

Husk evt at tale med dit faste arbejde. Ikke alle arbejdsgivere og aftaler accepterer, at man driver virksomhed ved siden af fast fuldtidsarbejde. Husk at give din a-kasse besked om, at du er deltids selvstændig også. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne også godt tænke mig noget mere simpelt :)

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Tilmeldt 2. Jan 17
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bare lige for at få det på det rene, at drive virksomhed vil aldrig være simpelt, du vil altid have adminostration, kundepleje, svare på mail, tage tlf osv. Hvis du vil det simple vil jeg råde dig til at holde dig som lønmodtager.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Det er ikke fordi jeg har problemer med at skulle klare kundepleje, email og telefon - men administrationen vil jeg gerne lave så lidt af som muligt. Pt., går jeg bare og indberetter det hele som B-indkomst, men det er vel lidt fjollet når nu jeg reinvesterer alt jeg får udbetalt i nyt udstyr, husleje og vedligeholdelse.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

AMSBHG:

Tak for svarene. Det er ikke fordi jeg har problemer med at skulle klare kundepleje, email og telefon - men administrationen vil jeg gerne lave så lidt af som muligt. Pt., går jeg bare og indberetter det hele som B-indkomst, men det er vel lidt fjollet når nu jeg reinvesterer alt jeg får udbetalt i nyt udstyr, husleje og vedligeholdelse.

Det er nu ikke så forskelligt - Om du driver noget i CPR fordi du er under momsgrænsen - eller som CVR i enkeltmands eller i selskabsform. Regnskab skal du jo føre så du kan finde frem til det resultat du skal opgive til skat. Gør du ikke det - så kommer du nok af med for meget skat sådan som du beskriver det - men jeg tror du skal dels finde et regnskabsprogram - dels ofre lidt på en online bogholder i starten -for det er ikke bare sådan at alt du køber og har på lager kan tages som direkte udgift og der kan være en del regler, som du slipper for at tænke på med en bogholder, som ofte kan fås for 400kr + moms om måneden i små firmaer faktisk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)