Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man sælge IVS og derved komme ud af det straks?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Heldigvis ikke aktuelt for mig men det kunne det jo blive, hvem ved....
Hvis man driver selskabet sideløbende med ordinær beskæftigelse andet steds og man stopper med at arbejde dette sted og melder sig arbejdsløs en periode, og derfor ikke kan eje selskab. Og vi ved fra John, at disse, i dette tilfælde IVS, kan det tage måneder at få lukket, kan man så afhænde selskabet til en bor eller søster? Og dermed komme ud af det "over Night"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke sikker på bror eller søster - men trediepart - og mener også til en far, så sikkert også til bror eller søster uden jeg er 100% sikker. Jeg ville være forsigtig i alle fald, da det er en forpligtelse på bror eller søster - og hvad hvis du har glemt ting, der kommer bod for mangel på lovpligtig arbejdsskade forsikring - regnskaber - osv 
Det er ikke bare helt gratis at overtage et selskab.

Du kan dog komme ud ret over night ved at indsende begæring om skattekvittance osv og dermed starte lukning. Det ved jeg de fleste selvstændige a kasser tager som at man ikke længere må drive selskabet fra den dag og dermed kan være dagpenge berettiget
Også ved at framelde direktør og skrive til styrelsen - vil du ret hurtigt - nok 3 uger - være i tvangslukning og det tror jeg også A kasser ser som lukket selv om der kan søges genoptagelse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)