Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder af billeder?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 17
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej, 


Har lige nogle spørgsmål angående rettigheder af billeder, som skal bruges i forbindelse med markedsføring af en virksomhed.


Er der et dansk sted, hvor man kan få gratis billeder eller købe rettigheder til billeder. Det skal gerne være en dansk hjemmeside, da mange af billederne jeg skal bruge har danske referencer.

Og må man bruge billeder fra kendte personligheder fra danmark, som de har selv har lagt på de sociale medier? Hvis ikke, må man så bruge billederne, hvis man reposter deres billede fx via instagram, hvor man viser man har taget billedet fra den pågældendes  profil? 


VH 



 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan søge på dansk på google og vælge billeder der må bruges frit kommercielt - og der er flere andre sider. Eneste problem er at der KAN være nogen som faktisk ikke er frie men generelt fungerer det

Nej du må ikke bruge noget som helst kommercielt som er lagt på sociale medier eller noget som helst andet som ikke er 100% klart som tilladt til kommercielt brug - nogen med ændringer andre uden

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

finansfyren:

Er der et dansk sted, hvor man kan få gratis billeder eller købe rettigheder til billeder. Det skal gerne være en dansk hjemmeside, da mange af billederne jeg skal bruge har danske referencer.

Gå ind i gruppen danske fotografer på Facebook, der kan du sikkert købe en masse danske fotos...

finansfyren:

Og må man bruge billeder fra kendte personligheder fra danmark, som de har selv har lagt på de sociale medier? Hvis ikke, må man så bruge billederne, hvis man reposter deres billede fx via instagram, hvor man viser man har taget billedet fra den pågældendes  profil? 

Du må ALDRIG tage fotos fra sociale medier og anvende. Og du må aldrig poste noget på Instagram, som du ikke ejer eller har rettighederne til, heller ikke selvom du angiver kilden. Det giver big problemos.

Læs evt denne artikel om fotos og sociale medier.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)