Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabspørgsmål

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har et mindre selskab, og skal indberette årsregnskab, hvor til jeg har et spørgsmål.

Eksempel, der udtrykker spørgsmål:

Jeg har en omsætning på 100,- DKK

Jeg har købt en vare for X, der skal sælges videre for Y.

Omsætning: 100

Eksterne omkostningerX/Y?

Mit spørgsmål, er altså om den vare/aktiv, jeg har købt - Hvordan skal denne fremgå af årsregnskabet? (Regnskab 2.0 Bases fra Virk.dk). 

Skal denne udgift skrives på, som om den er købt til salgsprisen i sin tid, eller dets nuværende værdi?

Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bruge købsprisen på varen.

Når du bogfører det skulle det gerne give sig selv (debit kredit).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes du kan virke ret usikker i regnskab og så er det altså ikke helt ufarligt bare selv at indberette regnskabet - 
Salg minus din indkøbspris er isoleret set resultatet af den ene transkaktion du beskriver?

Andre varer du ikke har solgt har du vel talt op og flyttet fra udgift til varelager i status?

Har du regnet skatten i selskabet ud - så du får angivet den korrekt? (uanset minus eller plus)

Korrekt valg op opstilling artsopdelt eller funktions osv

Luget evt ikke fradragsberettiget væk - så som stiftelsesomk. rep - gaver o.a. i skatteregulering

Det er ikke sikkert det er så dyrt lige at få en økonomiperson til at luge regnskabet lidt efter og så indberette

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Mange tak for dit svar og råd. Vi har også en revisor til at tjekke det igennem, men jo større andel af fejl og mangler, som figurerer i regnskabet desto dyrere bliver det for os i revisionskommission. Da vi er nye, vil vi naturligvis gerne minimere vores omkostninger. J

Den del, jeg er i tvivl om, som du ligeså påpeger, er om de vare, der ikke er blevet solgt om disse skal fremgå som en eksplicit udgift under opgørelsen? De skal naturligvis fremgå under aktiver som 'Varelager'.

Vh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

petermichael:
Den del, jeg er i tvivl om, som du ligeså påpeger, er om de vare, der ikke er blevet solgt om disse skal fremgå som en eksplicit udgift under opgørelsen? De skal naturligvis fremgå under aktiver som 'Varelager'
spørgsmål ikke forstået af mig desværre? De varer der IKKE er solgt er IKKE en udgift - de flyttes fra udgift til status som værdi http://johnhannover.blogspot.dk/2016/11/varelager-er-ikke-en-udgift.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)