Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er ikke myndig endnu. Kan min mor imellem tiden oprette min virksomhed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Som overskriften siger så er jeg endnu ik myndig som betyder at oprette en virksomhed er besværlig. Derfor har jeg overvejet at min mor opretter hende den i hendes navn og at jeg så overtager den når jeg bliver 18 år. Er der nogle som har erfaring med dette eller nogen som har et godt råd eller tip?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan din mor godt  - dog er det ikke muligt bare lige at overdrage en personlig virksomhed når du er 18 - det vil være en ny du skal stifte i så fald og så købe aktiver og goodwill - evt med en beskatning af din mor (eller generationsskifte kompliceret)

Hun kan også i stedet stifte et selskab-  Det koster mere i faste omkostninger og hun skal være direktør til du er 18, men du må godt med det samme - når hun har stiftet det, overtage selskabet. En ikke helt billig løsning men du bliver ejer

1: Om at få dispensation så du selv kan få personlig virksommhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

2: Om at en over 18 stifter selskab (f.eks. IVS) og med det samme overdrager det til dig http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/eje-et-selskab-som-under-18.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Jeg skal bruge CVR-nummeret til at tjekke priser hos en leverandør. Ved du om jeg kan oprette et cvr- nummer i min mors navn også lukke virksomheden bagefter? 

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Jeg skal bruge CVR-nummeret til at tjekke priser hos en leverandør. Ved du om jeg kan oprette et cvr- nummer i min mors navn også lukke virksomheden bagefter? 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian.Rick:

Hej Kasper

Jeg skal bruge CVR-nummeret til at tjekke priser hos en leverandør. Ved du om jeg kan oprette et cvr- nummer i min mors navn også lukke virksomheden bagefter? 

...hvorfor ikke bare ringe dem op? Fortæl dem, du er på vej til at starte op og derefter forhøre dig om priser. Det ville jeg da forsøge mig med i første omgang. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian.Rick:

Hej Kasper

Jeg skal bruge CVR-nummeret til at tjekke priser hos en leverandør. Ved du om jeg kan oprette et cvr- nummer i min mors navn også lukke virksomheden bagefter? 

nej CVR kræver at man går det med erhvervsmæssigt formål og det vil det her næppe være OG - din mor får også lidt besvær, da hun for udvidet selvangivelse for året - muligvis automatisk lagt en indtægt ind (100.000 kr) i skat (kan rettes) og så skal hun efter lukning fylde en del rubrikker ud, når hun sætter kryds i lukket virksomhed - også selv om det er et 0

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)