Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få succes med SEO i 2017

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Jakobsen:

Rigtig fed og overskuelig infographics. 
De 46 % bouncerate lyder jo fint, men er det al trafik den gælder? Eller skelner Google

Oftest er der vel størst bounce på sociale medier, da man besøger en side og så går tilbage og browser videre? Frem for en organisk der har fundet dig og vil snuse lidt mere rundt?

Tak! De 46% omfatter kun søgetrafik, dvs. trafik fra Googles søgeresultater. Og jeg bør understrege, at de 46% ikke er et tal fra Google, men fra en undersøgelse af Searchmetrics, der har analyseret afvisningsprocenten (bounce raten) på en meget stor mængde top 10-placerede sider på Google.

Spørgsmålet omkring afvisningsprocenten er i øvrigt lidt mere komplekst end som så, for Google har ikke afsløret, hvilke brugersignaler de måler på, hvor stor vægt de enkelte brugersignaler har, og hvordan Google i det hele taget måler brugersignalerne. Derfor er det uklart, hvilken trafik Google måler på – selvom de fleste argumenterer for, at Google kun eller primært måler på søgetrafik (og ikke trafik fra eksempelvis sociale medier).

Når vi så alligevel anbefaler, at man arbejder med forbedring af afvisningsprocenten, er det fordi, det altså muligvis har en indflydelse på ens placeringer i søgeresultaterne, og fordi det samtidig typisk også har en positiv forretningsmæssig indflydelse (i form af et øget brugerengagement, flere konverteringer mv.).

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse 

Super lækker og dejlig enkel infografik, som helt sikkert kan bruges! Tak for den!

Mvh Thomas

PS. Hils lige Mark på kontoret fra mig ;)

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:

Hej Lasse 

Super lækker og dejlig enkel infografik, som helt sikkert kan bruges! Tak for den!

Mvh Thomas

PS. Hils lige Mark på kontoret fra mig ;)

Tak ;) Det gør jeg!

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Lasse,

Det var også hvad jeg selv kunne komme frem til. 

Og nej, Googles algoritmer er godt bevarede hemmeligheder :)

Fandt også en spændende artikel på et tidspunkt, der skelnede mellem webshops, blogs, contentsites osv. og foreviste gennemsnitlige bouncerates på disse. 

Noget der var overraskende stor forskel på, som jeg husker det.

God dag.

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)