Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobby virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Først tak for et godt fora.

Kommer til at tage tid at gennemgå kan jeg se.

Det jeg har på hjerte er jeg næsten sikker på findes et eller andet sted, har søgt det uden held, så måske har jeg ikke søgt nok, så det er ikke fordi jeg er doven jeg nu spørger :-)

Har lige startet en hobby virksomhed op i september 2015. Ved at den samlet omsætning ikke må overstige 50.000,-  og flere andre ting.

Men efterlyser de rubrikker i selvangivelsen som vedrører mig ifht. skat/selvangivelse.

Vil mene jeg har fundet frem til at overskud skal angives i rubrik 20 ?

Men hvilken rubrik skal jeg angive formodet omsætning? Skal det være samlet med min forventet indkomst fra mit "alm." job "bare" ? og eller?

Og er der andre rubrikker jeg skal være obs på.

Vil være så yderst taknemmelig hvis en her kunne hjælpe, var lidt mere besværligt end jeg først havde troet... desværre

mvh

Dean

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er noget du driver med overskud for øje  så er det ikke som sådan hobbyvirksomhed som du kan læse om her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html

Hvis du ved du ikke kommer over 50.000 i omsætning på nogen 12 mdr periode, så kan du drive det som CPR person. Hvis det er ydelser du sælger til firmaer der er registrerede så skal disse opgive betalingen til skat som honorar til dig - hvis det er varer så skal du bruge udvidet selvangivelse ved at vælge Yderligere Rubrikker - og så finde Startet virksomhed og bruge 211 i forskud og 111 i årsopgørelse til skat. 
Du må ikke bruge rubrik 20 som er uden am bidrag som jeg husker det - det er kun til indtægt fra egentlig hobby og det lyder dit ikke til at være - Ikke erhvervsmæssig er ikke lig - under 50.000 kr i omsætning og ikke registrering. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)