Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inddrivelse af faktura

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 12
Indlæg ialt: 11
Fra  Montøren v/Kim Simonsen Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino brugere.

Jeg står med en sag hvor jeg ikke er blevet betalt for udført arbejde.

Jeg har sendt en faktura til en anden erhvervs drivende som har hyret mig til at udføre et stykke arbejde. Dette arbejde blev stoppet da den anden part ikke betalte en del faktura til tiden og deraf blev sur og bad os om at holde os væk og sende en endelig opgørelse af det til dato udførte arbejde.

Der blev sendt en faktura på det sidste beløb for udført arbejde og denne blev ikke betalt og der blev ikke gjort indsigelser imod fakturaen inden betalingsfristens udløb(14 dages betalingsfrist). Derefter sendte jeg en påmindelse (ikke en rykker) om at fakturaen ikke var betalt til tiden, og først der blev der gjort indsigelse. Hvordan er jeg stillet nu i forhold til evt køre en inkasso sag? Ved godt at der skal sendes en rykker med de rette ting i, før jeg kan starte inkasso sagen, men hvordan er stillet i forhold til den indsigelse der er blevet givet? Skal jeg igennem et civilt sagsanlæg først eller ??

Mv Kim.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja uanset frister - skal du gennem retten med indsigelsen mod arbejdet desværre - Det stiller ikke din modpart bedre at han ikke hurtigt har protesteret men det ændrer ikke ved at man kun man køre direkte inkasso ved ikke protesteret sag

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 12
Indlæg ialt: 11
Fra  Montøren v/Kim Simonsen Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John og det var lidt det jeg frygtede. Men så må jeg jo tá den tunge vej.

Er der andre der har kan svare er i velkomne, gerne lidt uddybende eller med links.

Mvh Kim

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det anførte er ikke helt korrekt - det afgørende er om 'indsigelsen' blot er fremsat til lejligheden - i så fald kan man godt tage vedkommende til inkasso:

eksempel: du har solgt et skab til køber. Dette er uomtvisteligt - køber' indsigelser er 'jeg har ikke fået skabet' = 100% inkasso uanset

eksempel: du har leveret en bygge/håndværker ydelser - indsigelse: det du har leveret er 'noget lort' - hvis der ikke er noget substantielt, der støtter indsigelsen så + inkasso, hvis der er tvivl, da minus inkasso.

Send et rykker brev og få det gratis på mit site. tjek sitet ud og find artiklen der beskriver alle aspekter af inkasso...

www.neminkasso.dk

Tilmeldt 20. Oct 12
Indlæg ialt: 11
Fra  Montøren v/Kim Simonsen Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob.

Tak for svar.. jeg har faktisk kigget på din side og modtaget din skabelon har dog ikke brugt den endnu... hans indsigelse er faktisk 2 ting. Den ene er imod ekstra arbejde han ikke mener er aftalt (er gjort mundtligt så svært at bevise) og den anden er selve arbejdet som er udført som han heller ikke bestrider at det er, den vil han ha lavet gennemgang på hvilket jo er fair nok, men jeg kan ikke få nogen oplysninger om den gennemgang og om den overhovedet er blevet lavet. Og han vil ik betale før det er gjort... det skal siges at han havde 14dage til at betale faktura, men nægter kort sagt..

Mvh Montøren

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)