Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Moms ved internet handel uden for EU! (dansk virksomhed)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

HJÆLP!

Åbner snart internet handel med varer som sendes fra udenfor EU land (dansk virksomhed). Hvordan gør jeg for at betale 25% moms?

Ville helst ikke have at momsen blev opkrævet når kunden afhenter forsendelsen på posthuset. Og ville nødig have at kunden skal se en indkøbspris kvittering m. moms + toldafgift.

Hvad gør jeg?

Tak.

Mvh Mia

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mia

Lyder lidt som om du benytter dropshipping, altså forsendelser direkte fra leverandør til kunde? Det kan desværre yderst sjældent anbefales at sælge på denne måde, når varen kommer udenfor EU, da du formentlig vil pålægge kunden både told, moms og importgebyr, medmindre du sammen med din leverandør har fundet en måde, at få dette arrangeret på anden vis?

Jeg tror ikke du kan skjule indkøbsprisen for modtager ved at benytte det på denne måde, da moms og told vurderes ud fra prisen på varen, og modtager skal betale omkostningerne ud fra dette beløb.

Tag for egen skyld at købe varerne hjem til dig selv først, og afhold disse omkostninger selv - og send så varen til kunden ved bestilling. Det andet vil kun give dig problemer. Find eventuelt en leverandør indenfor EU med samme varer istedet.

Hvis jeg har forstået og der ud fra besvaret dit indlæg forkert, så beklager jeg :)

Al mulig held og lykke

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)