Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

P bøde med fejl - kan man gøre noget?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber der er nogle som kan hjælpe med opklaring.

Sagen er den, at jeg har fået en P bøde.

En rigtig irriterende  en, da jeg har en elektronisk P-skive. Denne stod desværre bare på sommertid, og viste derfor en time forkert.

Dvs. jeg har fået p bøden kl. 13.58 ca. og P skiven stod på 14.30 (parkerede 13.30).

Den er jo svær at komme udenom desværre. MEN - er en P bøde gyldig hvis der er fejl på selve bøden?

Jeg har parkeret et sted hvor man må parkere i 3 timer.

På P-bøden er der skrevet at man kun må parkere i 30min. Jeg har henvendt mig til butikscenteret som har P-kælderen, og de erkender at det jo er en fejl.

Så mit spørgsmål er - kan jeg undslippe den ærgerlige bøde fordi selve P-bøden har urigtige oplysninger på?

Er den så ugyldig?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kommer ikke uden om at betale bøden fordi den fejl der er på har ingen relevans med at din p-skive stod forkert. Hvis du derimod havde sat p-skriven rigtigt og fået bøden en halv time efter så kunne bøden annulleres fordi den så vil være forkert.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle elektroniske p-skiver er med garanti, så hvis skiven skal stille sig selv og ikke har gjort det, så betaler fabrikanten.

Hvis der er fejl på p-bøden, og det har betydning for om du kan få en bøde, så skal du henvende dig i forretningen, det er dem der aftaler en annullering med P-selskabet, som de har en aftale med. Hvis du stadig har købsbonnen, kan det hjælpe dig i relation til forretningen om hvornår du er kommet til centret, tal med afdelingslederen i den butik hvor du handlede. 

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du har glemt at ændre din p-skive fra sommertid - altså du har lavet en fejl, hvorfor så ikke bare betale bøden og komme videre i stedet for en masse navlepilleri omkring om den er ugyldig eller ej. Tag ansvar, og du har dummet dig - det koster lidt, så kom videre ;-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)