Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regning med forkert beløb er endt i inkassovarsel.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg står i en situation, hvor jeg indgik i et samarbejde med en anden virksomhed i slutningen af 2015. Jeg bestilte 10 stk af den samme ydelse med håbet om et større fremtidigt samarbejde. Ydelserne var dog ikke helt som forventet og da jeg havde modtaget 7 ud af 10 ydelser fik jeg en faktura på 11 ydelser. Jeg bad om at få ændret faktura til det aftalte, men fik at vide, at jeg kunne bare få en kreditnota. Eftersom samarbejdet ikke kørte fantastisk forklarede jeg virksomheden, at jeg ikke ønskede at betale for alle 10 ydelser før jeg var sikker på, at jeg havde modtaget alle 10 i tilfredsstillende stand og at faktura skulle ændres til det aftalte beløb.

Virksomhedens ejer blev sur og svarede mig ikke. og jeg endte med kun at få 9 stk af ydelserne.

Nu her et år efter modtager jeg en faktura med inkassovarsel. Der er både blevet tilføjet kompensationskrav og renter. faktura er stadig på 11 stk ydelser.

Hvordan skal jeg forholde mig til det? Er jeg tvunget til at betale? Jeg har alle aftaler, klager med videre på skrift, så jeg kan bakke mine påstande op i tilfælde af det skulle blive nødvendigt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er vel 2 veje at gå. Først hvis du ikke føler at der er leveret hvad du har betalt for så kan du gøre en indsigelse. Det bliver så ikke en inkassosag i første omgang men din leverandør må rejse sagen via byretten. Hvis han da får medhold og du ikke betaler så er det en inkassosag.

Har du fået leveret en del af varen og du har godkendt leveringen så må du betale det som du rent faktisk har fået leveret og så gøre indsigelse mod den del der er faktureret for noget som ikke er leveret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke helt med heller, på hvorfor faktura var på 11 ydelser - men uanset du kun har fået 7 så kan det jo være et problem at det er aftalt det skulle være 10 - for så kunne der jo faktureres 10

At du så kan hævde de 7 ikke var gode nok, er jo så noget man kan slås om i retten - nok ikke så let, for det kunne jo være en let påstand for at komme ud af aftale om 10 stk. Det er så en besværlig omgang at bevise fejlen - hvorfor gik der 7 ydelser inden du indså den osv.

Jeg TROR derfor der er risiko for at retten siger 10 er aftalt - 11 forstår jeg ikke her - og 7 forstår jeg, hvis din begrundelse for at stoppe samarbejdet der er god nok til retten.

Så længe du protesterer er det ikke en inkassosag direkte men en sag retten først vil afgøre (og det koster penge for den som taber eller begge) og så inkasso hvis du taber (som så koster penge)

Surt I ikke bare kan enes om at gå  f.eks midtvejs mellem 7 og 10 = 8,5 ydelse. Afhængig af prisen var det nok en billigere løsning end retten

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Whiskey:

Har du fået leveret en del af varen og du har godkendt leveringen så må du betale det som du rent faktisk har fået leveret og så gøre indsigelse mod den del der er faktureret for noget som ikke er leveret.

Det her vil være en god løsning, såfremt det leverede er brugbart. Så ender du nemlig ikke med en masse sagsomkostninger fra retten, da retten med overvejende sandsynlighed vil komme frem til, at du skal betale for det, som er leveret. 

Så vil du spare tid og ressourcer, betaler du for det leverede, og samtidig gør indsigelser imod manglerne og overfaktureringen. 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Sorry, men du skal nok forvente at tabe i retten.

Se et grotesk eksempel på hvordan det kan gå her: http://eniro-svindel.dk/

Mvh. Kurt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

som jo så nok kunne give endnu flere problemer - jo et rent personlig indlæg - med fastlåen af I toppen af xxxxx svindellagkage sidder direktør navn og billede og så videre. Om Eniro ville kunne de hive den direkte i retten - Jeg forstår man kan føle sig mishandlet (her jo dog med rettes velsignelse) men jeg mener ikke man skal hænge folk ud på den måde

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

De kan selvfølgelig ikke tage dig til inkasso eller tilskrive gebyrer på 11 stk. hvis du har modtaget 9, men du kan heller ikke undlade at betale de 9, medmindre du kan dokumentere at der er noget galt med det du har modtaget.  Sørg for nu at betale hovedstolen for 9 stk uden gebyrer og meddel afsender, at der i øvrigt var fejl i deres fakturarykker.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)