Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til faktura-nummer-rækkefølge

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lærte... i mine yngre dage... på handelsskolen... at faktura skulle være forløbende.

At der godt kunne være 2-3 nummerserier – en til computer og en til – hvis sælgere var i marken.

Men nu har jeg modtage en fatkura med følgende nummerrækkefølge:

11231

12231

13231

14231

15231

16231

De første to cifre er årstal – de sidste to cifre er – gætter jeg på – kundenummer.

Mit spørgmål – er en sådan fakturanummerserie gyldig hos Told og Skat? Jeg mener... det kunne jo let ske, at en hel nummerserie faldt ud... uden at nogen ville opdage det? Især hvis der er 1000 kunder – det ville afstedkomme 1000 nummerserier!

Faktura komme fra et ejendomsselskab. Måske er det nomal kotume at fakturere på den måde... men – synes jeg – meget... pikant!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

FliGra:
Men nu har jeg modtage en fatkura
Ja, det ser spooky ud, det er rigtignok, men øh, du har modtaget én faktura? Mener du ikke en opgørelse el.lign.? Er du sikker på, at det er fakturanumre? Ja, selvfølgelig er du det.. På mig ligner det mere kontoudtogsnumre el.lign. Hvis de to sidste er kundenummer, har selskabet sådan set højst 100 kunder :-)

Tilmeldt 12. Dec 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

De to første cifre er årstal, de tre sidste cifre er – gætter jeg på – kundenummer.

Dvs. der er minimum 231 kunder... 

Muligvis er det en opgørelse, det skal jeg ikke kunne sige – men så mangler jeg jo de oprindelige faktura. Og hvorfor sende en opgørelse der ikke relaterer til et reelt fakturanummer – hvis det er tilfældet?

Mit spørgsmål er – er det lovligt – i Told / Skat forstand ?

Jeg har aldrig set det før...

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 02:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal mere viden på bordet, før det kan afgøres. Jeg kan godt fortælle dig, at du har ret i, at fakturanumre skal være fortløbende - og IKKE pr. kunde, men gerne, som du siger, pr. sælger eller afdeling osv. Er dine antagelser korrekte, er dette således ikke lovligt. Grib fat i dem og spørg. Det er måske bedre end at gætte, når vi ved, hvordan reglerne er. Jeg er så naiv, så jeg tror, der må være en forklaring.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)