Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fair pris ved køb af domæne

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg har gået med en ide om at starte virksomhed, og har en god ide til hvad min hjemmeside bør hedde. Desværre er domænet optaget og ser ikke ud til at have været i brug et stykke tid, jeg tog derfor kontakt til ejer og tilbød 500,- kr., men ejeren mente at det var for lavt et prisestimat. Jeg spurgte hvilke forestillinger ejeren havde til en eventuel pris, men vedkommende kunne ikke svare på det, så jeg bad om at vedkommende tog kontakt til mig efter at have overvejet det. Jeg har endnu ikke fået svar, men forestiller mig at vedkommende naturligvis vil forsøge at få en så høj pris som muligt for det, nu hvor vedkommende har opdaget at der er interesse for domænet. Jeg er desværre ikke en med kæmpe startkapital, så alt over 1000,- kr. ville gøre ondt i budgettet, da jeg også vil prioritere andre udgifter i forbindelse med opstarten og da det hele jo også kan risikere ikke at blive en succes. Jeg fik også klargjort for ejeren af domænet, at jeg ikke kontaktede på vegne af noget firma, men at det blot var mig selv der skulle bruge domænet.   

Hvad mener i er en fair pris for et .dk domæne (ved godt at der ikke er noget konkret svar, men håber alligevel på at det kan byde ind til nogle ideer forestillinger til jer læsere) og hvad bør jeg gøre hvis ejeren søger en pris over mit budget?


På forhånd tak

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

domæner må ikke sælges så en fair pris er 0,- det han mål sælge er den hjemmeside han evt har på den men selve domænet må ikke sælges da det kun er lejet

Tilmeldt 8. Jul 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er godt klar over at det er i strid med reglerne at sælge domæner, men har nu alligevel intentioner om at købe det, om man må det eller ej. Det jeg forsøger at få svar på, er hvad andre ville gøre i en given situation, hvor man gerne vil købe et domæne man er interesseret i ud fra de ovennævnte detaljer og forhåbentligt høre fra nogen der har siddet i en lignende situation.

Tak for dit svar

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan ingen svare på end dig selv. Du må gøre op med dig selv om, du skal starte op med et andet navn - og hvis nej, så må du betale ham det han ønsker - ellers får du jo ikke lavet en virksomhed. Jeg vil stadig mene at domænet er mindre betydning, personligt tror jeg hellere at jeg vil finde et andet navn og så bruge f.eks. 1000 kr. (som du spare på domænet) på markedsføring - det får du nok mere ud af.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)