Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start småt eller stort?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 31. Dec 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg plæderer for, at man skal starte sin forretning småt, som at gå i gang med at reparere cykler eller begynde at sælge sko fra et simpelt website. Men er det altid muligt? Hvis man nu sidder med en forretningside, som f.eks. kræver, at der udvikles et avanceret site, at der skal udvikles datamodel og en datawarehouse løsning, og bygges noget kunstig intelligens op, som man måske ikke selv kan lave.... Hvad gør man så? 

Tanken om at man ene mand udfører arbejdet og får prøvet af at være iværksætter lyder meget sund. Men det strider også lidt imod de for tiden så populære ideer fra 4 hours workweek osv, såsom at man skal skabe passiv indkomst gennem outsourcing osv. 

Hvad er jeres holdninger til dette?

mvh Peter

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt det samme, men synes, at det hurtigt bliver ret uoverskueligt. Jeg er slet ikke enig i det, hvis du ellers "citerer" korrekt og i rette kontekst. Hvis du basalt set har ideen og indskudskapitalen er det efter min mening bare at komme ud over stepperne, hvad enten du starter med 50 kr eller 50 mio. kr. Der er her det forbehold, at jeg som sædvanligt ikke har forstået spørgsmålet.

Fra Farum
Tilmeldt 31. Dec 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 03:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jørgen,
Jeg ser på din profil, at du også har læst Informationspsykologi. Det har jeg også, men som cand.psych. Hvad år startede du? Måske har vi læst sammen. Jeg startede i 1990.

Jeg forstår ikke helt dit svar. Vil du uddybe? Hvad er det, du er uenig i? Hvis man har en idé, der kræver stor indskudskapital, som man Ikke har, hvad gør man så? Skal man så starte med at jagte investorer, eller skal man i stedet vælge en forskningsidé, som man kan løbe i gang stille og roligt og på den måde selv skabe sin kapital?
Mvh Peter

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Malling:
Martin Thorborg plæderer for, at man skal starte sin forretning småt, som at gå i gang med at reparere cykler eller begynde at sælge sko fra et simpelt website

Det var da fjollet.

Du kan da umuligt skære alt over en kam. Det KAN være en ide at starte småt. Især hvis man starter som 18årig. Start småt og få noget erfaring = mindre risiko.

Start stort, invester i din ide hvis du tror på den. Så er risikoen selvfølgelig også større, men det skulle jo gerne være en kalkuleret risiko, og gevinsten kan så også være så meget større.

Der findes da utallige eksempler på folk der har arbejdet årevis på deres produkt / koncept før det er lanceret. Der er trods alt også stor forskel på at lancere en webshop med sorte sokker baseret på en standardløsning fra Magento, og så lancere samme shop i et system kodet fra bunden...

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)