Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til Referral/Affiliate Marketing i møbelbranchen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Jul 13
Indlæg ialt: 13
Fra  Audiosign GROUP ivs Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg sidder og arbejder på et universitets-projekt hvor vi forsøger at skabe et nyt mellemled
mellem møbelproducenter (SME'er i vores case) og slut-brugeren. 

Et af projektets formål er at det skal styrke producentens konkurrenceevne i forhold til større firmaer og det skal
altså derfor gerne kunne skabe en pænere (eller ihvertfald tilsvarende) avance for dem end igennem traditionelle salgskanaler. 

For at kunne finde frem til om det kan lade sig gøre uden at projektet køre sig selv i sænk økonomisk,
skal jeg derfor bruge et ca. begreb om hvad en almindelig forhandler tjener på at videresælge møbler fra eksterne
producenter.

Derudover er jeg meget interesseret i at høre om nogle af jer kender til en typisk referral/affiliate rate i forhold til online møbelsalg?


StarHvis mit projekt kunne skabe salg for en møbelsælgene virksomhed, online, hvad ville så være fair at forlange i % ?Star

Jeg er klar over det for nogen ikke er tal de umildbart vil ud med, så min forhåbning ved at skrive her at ramme
nogen som er villige til at give mig informationen, enten åbent eller helt anonymt.
Det eneste tallene skal bruges til er at vurdere om vi kan retfærdiggøre vores forretnings model eller om vi har skudt helt 
ved siden af.

Tak for hjælpen!

mvh. Kian

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kian,

Inden for møbelsegmentet er going rate en salgsprovision til affiliates på mellen 5% - 15%.

Ca. 5% på stærke varemærker.

Ca. 10% på svage varemærker.

Ca. 15% på egenproducerede møbler med svagt varemærke.

Glem her ikke at affiliatenetværk har et påslag på ca. 20%. 10% bliver altså til 12%. En del affiliatenetværk tager desuden også betalt ifa. opstartsgebyr og et månedligt abbonement.

Som affiliator er man naturligvis interesseret i %-sats, men endnu vigtigere er nøgletallet "Earnings Per Click" (EPC).

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Jul 13
Indlæg ialt: 13
Fra  Audiosign GROUP ivs Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Virkelig et hjælpene svar, tak for det Sirene.

Jeg er dog ikke helt sikker på at jeg forstår "påslag på ca. 20%" , har ikke hørt det udtryk før.

Er det noget du kan uddybe for mig ?

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Affiliatenetværks procentuelle avance.

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Jul 13
Indlæg ialt: 13
Fra  Audiosign GROUP ivs Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

ah selvfølgelig.

Mange tak for tid og hjælp :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)