Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

[Hjælp] Told, moms, og andre hager!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 
Jeg er lige faldet over nogle apps, som tilbyder varer helt ekstremt billigt, og undrer mig over om der er noget man skal tage hensyn til, inden man beslutter sig for at købe over dem. Wish, Home, og Geek er de 3 apps jeg har kigget på som tilbyder billige varer fra globale forhandlere. Det er noget af samme koncept som miniinthebox, tror jeg. Eksempelvis kan man købe bukser til 30 DKK (Førpris 671 DKK) eller LED sko for 43 DKK (Førpris 1.413).
Alt dette lyder totalt urealisitsk, så jeg mistænker konceptet for om der er nogle fiduser gemt.

Hvis jeg nu beslutter mig for at købe 1 par LED sko for 43 DKK sendt fra Kina, skal jeg så betale noget udover prisen og fragt naturligvis?

Alle nyttige indlæg er værdsat :-)

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt kommer der ikke ekstra ting oven i, når beløbet er under 80 kr.

Men du skal være importregistreret for at købe ind fra lande uden for EU - hvis det altså er til din butik, og ikke til dig selv.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 30. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, hvad med hvis jeg køber det som privatperson rent juridisk?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

UpcommingIværksætter:
Eksempelvis kan man købe bukser til 30 DKK (Førpris 671 DKK) eller LED sko for 43 DKK (Førpris 1.413).
Alt dette lyder totalt urealisitsk

Som du selv nævner lyder det noget urealistisk - så er det nok også rimeligt urealistisk. 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må du ikke når det ikke er i privat øjme det er bedrageri

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

For det meste (i hvert fald på wish), så skriver det bukserne koster 30 kr. men så snart du går ind og kigger på selve varen, så er det faktisk et par underbukser eller sokker, der koster de 30 kr. Bukserne koster så nærmere 150 kr. :)

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Sælgeren kan jo skrive hvad som helst med hensyn til varens oprindelige pris, for det  er ham selv, der bestemmer varens pris....

Meen, det kvaliteten, som de sælger holder i 99% ikke. 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kotenok:

Sælgeren kan jo skrive hvad som helst med hensyn til varens oprindelige pris, for det  er ham selv, der bestemmer varens pris....

Meen, det kvaliteten, som de sælger holder i 99% ikke. 

Har du selv prøvet at købe noget tøj igennem Wish, Aliexpress e.l.? :)
Jeg har gjort det en MEGET, og jeg synes kvaliteten har været virkelig fin.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det har jeg også. Har været både privat køber og importører i mange år.  Og jeg synes ikke, at kvaliteten er de penge værd, som de angiver i førpris (når vi snakker om de ovennævnte hjemmesider), men for det meste er salgspris er real pris for den kvalitet man får. Men det kommer selvfølgelig an på hvilke varer vi snakker om. Tøj til voksne, børnetøj, legetøj og sko (i alle kategorier)- er for det meste noget, som efter 1. vask viser sin ægte kvalitet. 

Sådan noget som elektronik dimser, kabler, usb, høretelefoner, covers til tablets og telefoner og trævarer- har været af gode kvalitet.

Har importeret en del lamper,  gløde og  LED G125 pærer. Blandede oplevelser, men der var hjemmesidernes support god til at løse problemer.

Desuden, alt det du finder f.eks. på wish, lightinthebox og tilsvarende, kan fås ofte billegere på ebay, og pludselig uden de kosmiske før-priser :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

UpcommingIværksætter:

Hmm, hvad med hvis jeg køber det som privatperson rent juridisk?

så er det ulovligt hvis det er til erhvervsmæssigt brug ganske enkelt

Pas på kopivarer også http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html  og tænk på returret og besvær - prisen lyder ikke til god kvalitet - og helt vildt hvis det er inkl. fragt. 
jeg ville lave andeprøven. "Hvis den går som en and, rapper som en and og flyver som en and - så er det nok en and"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)