Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette Aps til køb af ejendomme

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du vil sikre dig mod at de enkelte ejendomme kan gå konkurs og rive de andre med sig, så skal du fra start ud i et holding selskab og et driftsselskab per ejendom. Bare vær med på de ekstraomk det giver, men de er nok ikke så væsentlige i den sammenhæng - noget med stiftelse + årsrapport/selvangivelse/sambeskatning + erhvervskonti i banken + i hvert selskab også holding, skal have sig CVR omfattet af lovpligtig arbejdsskadeforsikringen for ejer/direktør uanset løn/omsætning

Er det det du vil, skal du gøre det fra start, da det kan udløse skat at siden omdanne personligt selskab/VSO/Kapitalafkastordning til et selskab

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

I en udlejningsejendom med boliger ved du måske at lejerne normalt indbetaler til 2 konti som en del af huslejen.

Den ene konto bruges til indvendig vedligeholdelse, maling o.s.v. og beløbet er reguleret i lejelovgivningen.

Når der er penge på kontoen, kan lejer indhente tilbud på maling, gulvafslibning og lignende og fremsende tilbuddet til udlejer for accept og frigivelse af indestående til håndværkeren når arbejdet er udført og godkendt af dig.

Udlejer har pligt til hvert år at opgøre hvad der indestår på den indvendige vedligeholdelseskonto for hver bolig som har denne konto.

Ligeledes afsættes hvert år på den anden konto et lovbestemt beløb til udvendig vedligeholdelse, som kan bruges til for eks. reparation af tag, linoleum på hovedtrappe o.s.v., hvilket beløb ligeledes skal afregnes således at beboerne kan se hvad pengene bruges til. Det er dig som udlejer der styrer og evt. udfører de nødvendige vedligeholdelsesarbejder.

Hvis lejen betales efter reglerne for omkostningsbestemt husleje, skal der hvert år fremsendes regnskab til lejerne hvoraf en evt. forhøjelse fremgår.

Langt de fleste år er der forhøjelser i lejen på grund af skatte-, forsikrings- og afgiftsstigninger som medfører mindre forhøjelser i huslejen, således at udlejers afkast af den investerede kapital nogenlunde forbliver det samme.

Det er ret interessant at udføre forbedringer af de lejede boliger, idet forbedringsforhøjelsen af lejen fortsætter i en uendelighed.

Hvis du laver et ejendomsselskab, skal du huske at du skal sende faktura fra dit tømrerfirma til selskabet hver gang du udfører arbejde og regningen skal også betales. Det giver en del ekstra arbejde, men kan måske senere svare sig hvis du har flere ejendomme og personale som kun arbejder for ejd.selskabet.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Det der med to kontoer har jeg ikke hørt om, er det en lov man skal følge? 

Jeg tænkte jeg selv sørgede for at få lavet det der var nødvendigt både ude og inde

Men jeg tror efter indlæg her på tråden at jeg køber huset gennem mit tømrerfirma, det andet lyder til at give en masse ekstra arbejde samt ekstra udgifter

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)