Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ej fradragsberettigede omkostninger 3780

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :)

Jeg bruger economic til at bogføre i og nu har jeg et lille problem med omkostningskontoen "Ej fradragsberettigede omkostninger 3780", som jeg håber I kan hjælpe med :)

Jeg har brugt kontoen i forbindelse med et kontingent (Ase-selvstendig, som SKAT ikke mener er fradragsberettiget i virksomheden, men derimod skal skives på min private selvangivelse). Når jeg så kigger på min resultatopgørelse, ser det alligevel ud til at værdien trækkes fra som en almindelig omkostnings konto, og det var jo ikke meningen!?

Skal jeg ompostere, så kontingentet i stedet figurerer som privatforbrug? eller andet?

(Pengene er trukket fra virksomheds-bankkontoen, så kontingentet skal jo med i regnskabet. Troede at konto 3780 fungerede lidt som privatforbrug eller lign)

Håber I kan hjælpe, på forhånd mange tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du afslutter året så kan du lave skattereguleringer (udgår fra personlig virksomhed) hvor visse poster så øger dit driftsresultat til skatteresultat (ex det du nævner her + gaver og div andet) Det kunne også være værdi af fri telefon mm

Du kunne også bare have betalt privat - eller have bogført via privat hævet mellemregning og bank men ellers - skatteregulering. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Sep 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, er ikke helt sikker på hvordan jeg laver en skatteregulering i praksis. 

Betyder det så at jeg i dette tilfælde kan åbne året, ompostere til mellemregningen og så er det fint? :)

Og at jeg fremadrettet skriver det på bank og mellemregning? (det fordi vi er to, så det lidt nemmere at betale fra "fælleskontoen") :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Regnskabsregulering behøves ikke blive lavet i regnskabet som bogføring  i virksomhed. Regnskabet viser hvad du har af indtægter og udgifter ved din drift ud fra dine beslutninger - skatteregnskab regulerer så for ting du ikke har fradrag for ved siden af. Har du ting (gaver osv) der ikke giver normalt fradrag så tillægger du bare resultatet fra regnskab til skat. Du kan godt flytte til mellemregning først og så. Hvis I er to = enten en selskab eller et IVS så skal I endeligt have hver sin indskuds/mellemregning konto - super vigtigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Sep 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så jeg kan bare skrive det som en evt note til resultatopgørelsen? og så "indbetrette" det nye resultat til SKAT (vi er et I/S, så vi skal jo ikke sende regnskabet ind.., men jeg skal vel stadig have det stående et sted..?)

Når vi er et I/S er det så også vigtigt at have hver sin konto? Vi ejer 50% hver 

og er det bedre at skrive ting på kontoen uden fradrag, end at skrive det på mellemregningen? også sådan fremadrettet? 

Vh Christina :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan bare selv have note der viser hvordan du kom fra drift til skatteresultat.

Ja det er vigtigt med hver sin indskuds/mellemregningskonto

Hvis det er regulære omkostninger i firmaet - lad os sige I giver gaver til kunder som ikke giver fuldt fradrag - så bør det skrives i firmaet som udgift hvad det jo er - og så tages i skatteregulering - helt som fri telefon lægges til osv. Det er vigtigt at I kan finde disse beløb igen = har dem på konti som netop er uden eller med begrænset fradrag

Hvis det er personlige omkostninger så hold det helt ude af regnskabet - eller om nødvendigt at involvere firmabank - kør via mellemregningen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Sep 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, super! Tusind tak for hjælpen :)!

-Lige et sidste spørgsmål så; Når nu vi i 2016 har haft en fælles mellemregningskonto (vi har købt en masse ting til firmaet for at kunne starte, men har betalt lige meget hver, tænkte ikke det gjorde nogen forskel om nogen kunne se hvem der havde betalt hvad..:) ), kan jeg så starte 2017 med at oprette to nye mellemregningskonti/privat hævet/indskudt, en til os hver og fordele det samlede udlæg ligeligt mellem de to konti? eller hvordan? og så fremadrettet dele evt udlæg ud på hver sin konto?

igen, tusind tak for hjælpen, mvh Christina :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nu nok dele det op i 2016 regnskabet inden afslutning eller i efterpostering - på to mellem regninger - Lad den ene være som den er og kald den 1 og lav en ny 2 ved siden af - og flyt halvdelen til den - og slut så af

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Sep 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det er det jeg gør så :) tusind tak for din tid og din hjælp :)! 

Mvh Christina 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)