Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsmægler trainee uden videregående uddannelse?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Jeg har været studerende på hhx hvorefter jeg har været ude og få en masse salgserfaring som blandt andet er ansvarsleder for ca. 25 sælgere. Så har en masse erfaringen i bagagen, men er gået meget skoletræt så selv tanken om 2 år til finansøkonom virker alt for uoverskueligt. Jeg ville høre om der var nogle der kender til branchen som ved hvordan jeg skal gribe det an?

Jeg har søgt en masse Home og EDC, men det virker lidt som om at det er standard med finansøkonom, men minimum hhx. 


Håber der er nogle der kan komme med noget godt indput. Spørg endelig hvis der er noget jeg har manglet at informere om. 

Fra Holstebro
Tilmeldt 5. Jan 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om jeg misforstår. Har du smidt en ansøgning til ejendomsmæglere eller blot søgt efter information? Jeg tror jeg ville gribe knoglen og ringe rundt til en masse og høre om muligheder!

Seneste projekt: Onlinelaanene.dk

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er der chance for at du uden nogen uddannelse kan få en plads som trainee.
Det afhænger jo altid af arbejdsgiver.
Er du lige det de søger, så kan du være heldig.

Jeg har selv en finansøkonom, hvor der var en der droppede ud, for at få en traineeplads som ejendomsmægler.

Men jeg tror klart man er bedre stillet, når du har mere uddannelse.
Finansøkonomens sidste 6 måneder, er virksomhedspraktik og opgaveskrivning.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tomti

Har selv taget en finansbachelor (1½ mere end finansøkonom) og valgte retning af ejendomsmægler. Det er korrekt, at du kan søge elev eller trainee pladser med en HHX alene, men det forudsætter bare tit, at du er relativt ung også. Dertil slipper du ikke for at skulle på skolebænken i længere tid, og i nogle tilfælde, ud over den ellers almindelige arbejdstid.

Det vil til enhver tid spare dig for mest, at få taget en finansøkonom oveni din HHX, hvis du vil være ejendomsmægler eller være indenfor branchen. Engang kunne man blive ejendomsmægler med en baggrund som købmand, men den pind er ligesom knækket efterhånden, ligesom så mange andre fortidslevn. Uddannelse er vejen frem.

Se sådan på det, at med en finansøkonom, så skal du mindre på skolebænken fremover, og du får en del mere kendskab til branchen. Dertil drejer det sig i bund og grund kun om 1½ år på skolebænken, da du også skal ud i praktik, og skrive afsluttende opgave.

Ejendomsmægler = Finansøkonom eller finansbachelor

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)