Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er blevet snydt - hvad nu?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra VIborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 34
Fra  LUX Media Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens! Håber I kan hjælpe mig i en træls situation.

Jeg har købt noget videoudstyr brugt af en selvstændig. Jeg aftalte han skulle sende, og jeg betalte med det samme via swipp. På daværende tidspunkt (november 2016), fik jeg at vide alt virket på den, og der var 1 års garanti på den endnu. Har det hele på tekst. Han vil lave en faktura til mig.

Da jeg fik den, var den helt defekt. Den kunne slet ikke modtage signal, og der manglet mange dele til den. Jeg kontaktet ham - han var kold, og fortalte blot den har ligget på hylden og brugt 2-3 gange. Derefter kontaktet jeg firmaet den var købt fra i December 2015, og fik at vide, jeg blot skulle sende når jeg fik testet den mere grundigt. Det gjorde jeg, men de holdt tidligt juleferie, så fik først kontaktet dem forleden i det nye år. Her fik jeg at vide, der kun var 1års garanti, og den udløb i november 2016.  

Jeg har aldrig fået de resterende dele eller en faktura fra ham.  

Så hvad vil være smartest for mig nu, og hvordan står jeg stillet? Jeg har jo også den mulighed, at lave det om til privat køb (swipp overførelse var åbenbart til hans mor og har intet faktura på den, men kan skaffe kvittering fra firmaet den først var købt fra). På den måde kan jeg så tag den via min private forsikring. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

swipp er jo konto til konto så du kan ikke trække den tilbage via banken. Hvad du ellers kan, med lave om til privat må du jo så se på hvis det hjælper. Har du bogført i firmaet kan du jo ompostere det så det ikke er firmaets køb (der har jo ikke været noget med moms på det) men hvad en privat forsikring vil hjælpe er jeg nok ikke med på.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra VIborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 34
Fra  LUX Media Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været tilbageholdende med at bogføre på grund af manglende faktura, så det er endnu ikke gjord. Og med forsikring, er jeg meget bedre dækket ind på den private, og de vil helt klart dække den. Men vil selvfølgelig altid undgå at benytte forsikring så mest muligt. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)