Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af CVR, samt salg af fotoudstyr brugt i virksomheden

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg overvejer at lukke mit firma

Jeg vil således sælge mit udstyr, som bl.a. tæller i stor apple computer, købt til 15.000 kr inkl. moms = Hvad sælger jeg den til?

Jeg har desuden div. kamera udstyr også, som er købt som udstyr til virksomheden. Hvordan bogfører jeg dette i Dineroregnskabet og hvor langt ned skal prisen være? Googler jeg blot markedsprisen feks. finder tilsvarende udstyr på dba eller hos en forhandler, der har tilsvarende udstyr til salg brugt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bruger først de regninger der dækker købet, for momsen relaterer sig til dem. Den er fuld moms anskaffelsesåret og så går den 20% ned per år til den år 6 er 0% moms

Taler vi anskaffelsesåret - tror jeg at jeg ville bruge fuld pris for selve aktivet for at undgå bøvl med skat - men ellers ja - du googler og finder tilsvarende udstyr til prisfastsættelsen når vi taler aktiver. Vær opmærksom på ikke at bare kæmpe efter at finde en sjælden lav pris, for det er klart, hvis det er temmeligt nyt, så vil skat kunne mene du bare købte for at få fradrag og jo faktisk sagtens kunne bruge det privat

Sælger du til ren 3. part (ikke nær ven/forbunden) så er det bare den pris - men ellers - find en absolut korrekt pris du kan forsvare overfor skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg bruger ikke kameraet privat. Det er prof udstyr, der kun er indkøbt til virksomheden og også forsikret dersom.

Jeg købte kamera i 2016 for 17.000 kr plus moms. Og sælger den nu for 15.000kr plus moms.

Revisoren har trukket 5000kr fra i regnskabet 2016 som afskrivning.

Så salget skal beskattes som indkomst?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja fortjenesten i forhold til det afskrevne er en indkomst. Hvis det er som du skriver så står det i regnskabet til 17.000 - 5.000 som revisor afskrev (hvis 17000 burde det have hedder 4.250 men skidt) og så det en "genvunden afskrivning" fortjeneste de 15.000 minus det den står til (de ca 12.000) = ca 3000 som giver skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, så jeg bogfører det som et alm. salg, betaler moms etc?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps - så skal revisor nok tage de 12.000 kr der står i under afskrivninger i betragtning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)