Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en personlig træner trække sit fitness medlemsskab fra?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 3. Jan 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.
Jeg er selvstændig personlig træner.
Kan jeg evt trække mit medlemskab i fitness centeret fra?
Altså kan jeg slippe for at betale momsen? :)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er to forskellige ting du spørger om:

At trække det fra betyder at du modregner udgiften i dine indtægter og derved betaler mindre i skat.

Momsen er et andet emne. Er du momsregistreret ?

Er medlemskabet nødvendigt for at du kan drive personlig vejledning på stedet? Så kan du trække momsen fra med 50% eksempelvis.

Mht at reducere dit overskud ved at trække medlemskabet fra, kommer det igen an på om du er nødt til at have medlemskabet for at sikre netop din indtjening.

Hvis det er tilfældet kan du trække udgiften fra i skat også.



Tilmeldt 3. Jan 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit svar Christian.
Som du kan høre er jeg ikke 100 meter i det endnu ;)
Det er nødvendigt for mig at have et medlemskab for at kunne træne min klienter.
Jeg bruger i øvrigt dinero. Skal jeg så taste mit faste beløb på 250,- mdr ind i programmet, så jeg spare momsen eller hvordan forgår det? :/
Ved ikke om det giver mening :D

Tilmeldt 3. Jan 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bruger dit medlemskab privat, så kan du ikke trække hele beløbet fra.
Du kan trække den del fra som virksomheden bruger, ikke som du selv bruger privat. 

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit svar er klart nej

Ellers kunne en murer eller andre med behov for træning også trække det fra. Du kan ikke trække fittness fra - det ville være en type personale gode som du ikke kan bevilge dig selv ganske enkelt - 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

John, som det fremgår er der ikke for hans egen trænings skyld men for at han kan træne sine egne kunder. Så betalingen dækker vel egentlig over betaling for adgang til fitnesslokalerne. Er vi så ikke over i statsskattelovens paragraf 6?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Formentlig - læste kun hans første indlæg men jeg ville nu nok være nervøs stadigt da han vel selv på det beløb også kan træne frit
Jeg ville TRO de fleste centre dels har forbud mod at man træner egne klienter i dem (ved jeg gælder mange) og ellers har en ordning hvor man som firma betaler for indgang med klient og hvor det så kun gælder for indgang med netop træning af klient - og så er der givet fradrag

Bare trække selve det personlige medlemskab fra - som personlig træner - et medlemskab man måske har i forvejen ville jeg stadigt være skeptisk overfor

Kan han på nogen måde sandsynliggøre at det er for klient adgangen alene og har han en god indtægt fra det, så sikkert men personligt medlemskab fratrukket er jeg skeptisk overfor
Kan han sandsynliggøre det er for klient og kun trække den del der svarer til det fra - også momsmæssigt så ja

Hvor oplagt tro du den er Whiskey?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Hvor oplagt tro du den er Whiskey?

Ingen ide. Jeg er ikke uenig i dine bemærkninger men vil ikke turde give et kategorisk nej. Jeg tror at det er en af de situationer, hvor SKAT vil bruge formuleringen "Efter en konkret vurdering.....". Der kan efter min mening argumenteres både for og imod - men det kræver så et indgående kendskab til den konkrete situation for trådstarter.

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg lige byder ind her, men forstår ikke helt hvordan du driver din forreting: Er du ansat personlig træner af fitness centeret eller er du blot betalende medlem?

Grunden til jeg spørger, omhandler netop det med at drive privat virksomhed i forbindelse med sit medlamskab i fitness centeret, hvilket du giver udtryk for, at du gør. Dette kan du blive straffet pænt hårdt for, eftersom du har accepteret en masse vilkår ved indmeldelse i det pågældende fitness center.

Ovenstående er et hurtigt screenshot fra Fitness Worlds reglement. Er 100% sikker på, at samme regler også er gældende i et hvilket som helst andet kommercielt træningscenter. Hvorfor skulle de tillade, at du kommer og tager deres kunder?

Bare et hurtigt indspark fra min side: Pas nu på og tænk dig om hvad du gør, det kan koste dig dyrt på den lange bane...

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)